Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
13-04-13, 23:11 #1
Stor dose Levaxin, men ikke i form. Hjelp!
Hei folkens
Jeg er en 42 år gammel dame, som er ny på Sonjas stoffskifteforum. Jeg har fått med meg at det er mange som har stor kunnskap om egen sykdom her inne.
Jeg fikk i år 2000 påvist hypotyreose, dette pga at min eneggede tvillingsøster hadde fått dette påvist, og jeg ble derfor anbefalt å teste meg jeg også. Jeg hadde på dette tidspungtet ikke hatt symptomer på sykdomen. Jeg startet initialt med en lav dose levaxin, 25 mcg daglig. Jeg hadde det egentlig helt greit noen år, helt til jeg i 2005 fikk mitt andre barn. Under og etter graviditeten var stoffskiftet mitt uregulert, men det var først etter min siste graviditet i 2007 at jeg virkelig fikk merke symptomer på hypotyreosen.
Jeg ble sykemeldt tidlig i graviditeten, ble deprimert, tiltaksløs, evig trett og sliten, hukommelsesvikt, vektøkning, osv osv... Jeg økte medisinen jevnt og trutt, helt til jeg de siste par årene har stått på 200 mcg levaxin daglig, noe jeg mener er en stor dose. Min fastlege sier blodprøvene mine er fine, og dette indikerer perfekt dosering ifølge han. Jeg føler meg imidlertid langt fra bra, og har nå fått henvisning til endokrinolog for evt oppstart med Erfa, dette etter eget ønske. Jeg sliter med symptomer som tretthet og svimmelhet, sliten hele tiden, ikke ork til noe, og gjør jeg fysiske eller psykiske utfordringer, er det sofatjeneste resten av dagen.
Jeg leter etter ord når jeg skal fortelle noe, og vekten kryper hele tiden oppover, selv om jeg teller kalorier. Jeg fikk nesten sjokk når jeg i går gikk på vekten, og fant ut at jeg hadde gått opp 4 kg bare det siste halvåret- og dette uten noen form for fråtsing i mat. Jeg veier nå like mye som når jeg var høygravid i 2007!! Hjelp!! Hva kan jeg gjøre, når jeg har prøvd ALT uten resultater? Har Erfa positiv innvirking på vekten? Kan kombinasjonsbeh. være løsningen? Jeg har liothyronin stående som jeg ikke pr i dag bruker- kanskje jeg kan prøve dette??
Jeg er desperat og håper noen kan svare meg.. Jeg legger til at min tvillingsøster som er identisk med meg er godt regulert, og merker pr i dag ingen symptomer. Hun har stabil vekt og veier mange kg mindre en meg.
Mine verdier på siste legekonsultasjon var
Ft4:21
T3: 5.8
TSH: <0,02For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Av Gisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 25Siste melding: 14-04-13, 13:05 -
Datteren min på snart 4 er ikke i form. blodprøver viser forhøyet TSH, HJelp
Av rikke i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 17-06-12, 21:47 -
Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-02-09, 11:13 -
Hvor stor dose med Armour??
Av mona i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 06-03-07, 10:58 -
Hvor stor dose????
Av sugarfre i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 02-03-07, 00:35

Svar med sitat
Bokmerker