Viser søkeresultater 1 til 10 av 184
Hybrid View
-
18-03-13, 12:18 #1
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Blodprøvesvar tar visst tid.. Fikk følgende (typiske) kommentar på legekontoret da jeg ringte: "..bare DEA(?!) som har kommet og den er helt fin!" Spurte etter verdi og referanseomr. - DHEA-S er nå 2,9 (1,7-15). Hjem og se i papirene hva den var sist.. Litt lav kanskje..?
Sliter veldig om dagen - prøver å hold ut til påske-ferien.. Har omsider fått kreket meg til fysioterapeut etter et par måneder med "isjaslignende"- strålesmerter nedover nedover begge lårene som ikke vil gi seg. Har hele tiden trodd det hadde sammenheng med feilstilling i korsryggen, men fysioterapeut sier etter å ha bøyd og tøyd, og prøvd ut muskelstyrke at det sannsynligvis ikke har noen sammenheng med korsryggen, men at det dreier seg om muskelatrofi.. Skrekk! I helga hadde jeg første tilfelle av fall mot siden i det musklene "plutselig gir seg" ledsaget av lynende følelse.. Liknende opplevelse i morges.. Har også "brennende muskler-følelse" i sete, lår og skuldre/arm.. Har tenkt at alt dette er en kombinasjon av feilstilling i korsryggen og stressmuskler som følge av arbeidspress, men det nye ordet - "muskelatrofi" spøker rundt i hodet mitt.. Har såvidt slått opp på hva det er uten å få noen god forklaring, men ser at det kan ha sammenheng med stoffskifte og binyrer..
Føler at ting går feil vei nå..
-
18-03-13, 22:24 #2
Jeg begynte med akkurat slik du beskriver i juni i fjor. venstre ankel er mitt verste område og jeg er 100 % avhengig av ankelstøtte eller skoletter som støtter ankelen for og kunne gå uten og ramle hver gang ankelen svikter.
Jeg har ikke klart og finne ut om svikt og strøm/lyn-følelse inntreffer samtidig eller om den ene før det andre, fordi det for meg virker som det skjer samtidig.
Jeg har også klaget på at de store muskelgruppene i perioder regelrett brenner og svir.
Nevrolog sa at jeg hadde grenselave målinger på NEG, men jeg har ikke hørt om muskelatrofi. Må lese meg litt opp på det.
Mine binyrer er heller ikke ok, selv om legen visst ikke er enige i det.
God bedring og håper du finner overskuddet til og hangle deg gjennom tiden frem til at du har opparbeidet deg rett til sykepenger igjen.
Det er en straff nok og være kronisk syk, om man ikke samtidig skal måtte tenke på redselen for og stå uten inntekt.
-
19-03-13, 15:23 #3
Takk for svar

Har ny legetime denne uka i håp om mer oppfølging(el. forsterke min hypokonder-diagnose..)
Tenkte å troppe opp med døgnurin i hånda og i tillegg be om å få tatt stoffskifteprøver. Skal "snart" inn til endo., men innkallinga kommer visst noe sent(denne gangen også..!) og det aner meg at jobben min snart henger i en tynn tråd om jeg ikke snart blir ferdig å være syk..
Nå er ene hånda også litt "nummen-brennende".. Venstrehånda til tross for at jeg er høyrehendt..? Det virker å sette seg i venstresida på en måte..? Leser også i tidsskriftet om ei dame som utviklet muskelatrofi - også hun på venstre side? Og BenteR skriver at venstre ankel er verste område..
-
19-03-13, 16:49 #4
Jeg og har mest nevropati=brenning og stikking i venstre side.
Brenning i venstre hand,ikke høyre.Venstre ryggstrekker,ikke høyre. Venstre del av mage og underliv,ikke høyre.
Men når det gjelder lår,legger og foteblad er det likt på begge sider.
Ubehandla hypotyreose kan jo bl.a føre til klaffefeil og hjertesvikt. Jeg mener ganske sikkert(uten å huske hvor)at jeg har lest at det er VENSTRE hjerteklaff som blir syk.
Forklaring har jeg ikke,men dette er neppe en tilfeldighet? !Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker