Hva viste, og viser blodprøvene dine?
Har du antistoffer?
Homeøpater kan hjelpe med mye, men har man lavt stoffskifte, så er det stoffskiftehormon kroppen trenger, akkurat som når man har diabetes, da trenger man insulin. Uten og tilføre Levaksin eller naturthyroid, så vil stoffskiftet bli svakere og svakere og svakere. Om du er opptatt av og bruke naturlige ting, så vil jeg på det sterkeste anbefale deg og få naturthyroid av legen din; det er også det mest optimale for kroppen din.
Frem til stoffskiftet, både blodprøver og symptomer, stabiliserer seg, så tar man blodprøver hver sjette uke. Ved og følge med på blodprøver, dosering og symptomer (jeg henter ut alle blodprøver og lager min egen logg med prøvesvar, dosering og symptomer) skal man finne sin optimale dosering, og når den er stabil kan man ta stoffskifteprøver litt sjeldnere. Blodprøver skal forresten alltid tas klokken åtte om morgenen og helst fastende. Uansett må du ikke ta Levaksin før prøven.
Dosen skal ikke forandres etter aktivitet. Levaksin virker heller ikke slik at man kan ta en større dose når man planlegger og være aktiv og mindre når man planlegger daffe-dager.

Når det gjelder kosthold;
veldig mange med lavt stoffskifte sliter med overvekkt som er nesten umulig og bli kvitt. Det er også en klar sammenheng mellom lavt stoffskifte og matintoleranser mot f.eks. gluten og/eller laktose. Veldig mange av oss har oppdaget fordelene med lavkarbo (altså; man begrenser karbohydratinntaket, spiser likt med protein , men øker fettmengden)
Jeg er en av de mange som lever lavkarbo. Da lever jeg glutenfritt, spiser sunne og rene matvarer, spiser ikke sukker eller stivelseholdige grønnsaker som f.eks. potet og siden jeg ikke spiser halv eller helfabrikata unngår jeg alle tilsetningstoffene som finnes i den typen mat. Mine hovedkilder til fett er nøtter, frø, gode oljer som kokosolje og fet fisk. Margarin burde ingen spise uansett helse, og jeg spiser ekte smør. Light-produkter i handelen har fått redusert andelen fett, men har fått økt andelen karbohydrater (og også ofte tilsetningstoffer) og derfor spiser jeg aldri disse, men velger full-fett-produkter.
Med lavt stoffskifte er bl.a. soya noe du absolutt bør unngå.