Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
28-04-12, 05:12 #6
Cochrane kompromitteret af Gluud's interessekonflikt!
Niels Hertz skriver:
Når Gluud håber, at hans "forskning" får en "branchemæssig konsekvens", er det århundredes underdrivelse! I virkeligheden arbejder Gluud allerede for at produktionen af og fortjeneste fra kosttilskud skal overgå til Big Pharma.Selvmodsigelserne hindrer ikke Gluud i at håbe, at rapporten får ”en praktisk og branchemæssig konsekvens”, som han siger. Hvad det betyder er let at vide. Gluud er/har været formand for en lobbygruppe, der har søgt at påvirke EU-kommissionen til at hindre det frie salg af vitaminer. De skal gøres til lægemidler, hvilket i praksis vil presse mindre vitaminfirmaer ud af det lukrative marked, som alene i Europa er på over 20 milliarder dollars om året.
Når en forsker politiserer, kaster han uvilkårligt et tvivlsomt skær over sin forskning, retfærdigt eller ej. Værre er det dog, når forskeren over for offentligheden, om et emne af stor betydning, udtaler sig mod bedre vidende. Derved gør han sig selv inhabil.
Foruden at Gluud lever af mine penge, kanaliseret via mine skatter til Rigshospitalets lønbogholderi, og foruden at Gluud også "er/har været formand for en lobbygruppe, der har søgt at påvirke EU-kommissionen til at hindre det frie salg af vitaminer" (hvem mon lønner ham for det?), er Gluud også ambassadør og medlem af Scientific Advisory Board af BioLogue, hvor hans videnskabelige fokusområde er opført som værende farmaceutisk forskning og udvikling.
Tæt integreret med det danske Pharma Consortium BioLogue består netværket af flere akademiske, statslige og lovgivningsmæssige partnere; medlemsvirksomheder - herunder farmaceutiske selskaber som AstraZeneca Danmark, og langt de fleste af biomedicinske forskere i Danmark.
Medlemmerne af BioLogue's Styringsudvalg omfatter repræsentanter for den danske Lægemiddelindustriforening (Danish Association of the Pharmaceutical Industry) og den danske Lægemiddelstyrelse, der er 85% gebyrfinansieret af verdens medicinalindustri. Selv om Lægemiddelstyrelsen er fornylig blevet fusioneret med Sundhedsstyrelsen, forbliver den autonom og selvstyrende under den nye paraply, og selv om fusionen har kostet adskillige fyringer i det nye konglomerat - var der ingen fyringer i den medicinalindustri-finansieret Lægemiddelstyrelse. Wonder why.
I denne forbindelse er det særlig interessant når det fremgår af JAMA (2007) version af meta-analyse at den der har skaffet finansieringen til veje er.... C. Gluud. Hvor kommer pengene fra, melder historien intet om. Ikke nok med det... i forskerkredse anses Christian Gluud for at være "værkets" virkelige hovedmand, hvor serberen Bjelakovic anses for at være en stråmand, hvis rolle er at svække betydningen af Gluuds interessekonflikt som er en følge af hans tætte forbindelse til medicinalindustrien.
Christian Gluud er et søm til Nordic Cochrane's ligkiste.
Om jeg fatter, og det er jeg ikke ene om, hvordan i alverden kan det gå til, at en ellers solid, videnskabelig institution, hvis fornemste opgave netop er at varetage den videnskabelige redelighed - overhovedet kunne finde på at lade sig indrullere i Christian Gluud's pesudo-videnskabelige intrige, hvis hovedmål er ikke menneskehedens bedste, men tværtimod - øgede indtægter til verdens medicinalindustri.
Nordic Cochrane har mistet sin integritet!
Cochrane.org
I do not understand, and I am not alone, how on earth can it be that an otherwise solid, scientific organization whose primary task is precisely to defend the scientific integrity - could ever accept to be enrolled in the Dane Christian Gluud's untrustworthy "scientific" intrigue, whose main aim is not mankind, but quite the opposite - increased revenues to the world pharmaceutical industry. Everyone knows that it is Gluud, rather than Bjelakovic, is the Cochrane review’s main author.
Vitamins on prescription?
Our medical schools do not teach nutrition science at all.
Our doctors' knowledge about nutrients is superficial and based on their faith and beliefs. No empirical data, no science, no curiosity or interest. Our doctors are mainly interested in the drugs alone. How will they know enough to write prescriptions for vitamins, they know little about?
Christian Gluud's work is in itself a strong evidence for this claim.
How could you allow a Cochrane-name to associate with it?
Cochrane has lost its integrity!
Very sorry to be so worried.
Very sorry to have to write this message.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Vitaminer i håndkøb bør forbydes
Av Anisa i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 8Siste melding: 10-02-13, 11:31 -
Om vitaminer og mineraler
Av knokkel i forumet VitaminerSvar: 11Siste melding: 26-11-10, 11:24 -
Kosttilskud forbydes?
Av Anisa i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 2Siste melding: 07-05-09, 14:55 -
D-vitaminer og andre vitaminer og slikt...
Av Hansen i forumet D-vitaminSvar: 7Siste melding: 12-08-08, 21:25 -
Ang. tilskudd av B-vitaminer
Av Marina73 i forumet B-vitaminerSvar: 5Siste melding: 04-08-08, 16:57

Svar med sitat

Bokmerker