Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Hybrid View
-
17-10-12, 14:17 #1
Re: Højt anti-TPO - er der mon nogen der kan råde mig?
Stoffskifteprøver er hormonprøver, og hormonene forandrer seg gjennom dagen.
Det mest korrekt svaret får man klokken åtte om morgenen.
Jeg tar stoffskifteprøver hver fjerde uke siden jeg har både Hashimoto og Graves. Mine prøver tas om morgenen, men av og til tar de også blodprøver når jeg er på sykehuset. De prøvene blir tatt midt på dagen siden jeg bor flere timers kjøring fra sykehuset.
Prøvene mine tatt på sykehuset viser alltid lavere TSH enn prøvene tatt her hjemme, og dette skydles rett og slett den biologiske døgnvariasjonen.
Anbefaler for fremtiden og alltid ta prøvene om morgenen og om du får starte på Eltroxin eventuelt naturthyroid som Armour eller Erfa, så skal alltid stoffskifteprøvene tas før man tar medisin.
Om du får legen med på og ta nye stoffskifteprøver klokken åtte om morgenen, så vil dere mest sannsynlig se en forskjell, kanskje den forskjellen som skal til for og få legen til og gå med på og starte opp med stoffskiftemedisin.
Og ja, jeg ville presset på,evt. bedt om prøvebehandling, for og få starte på Eltroxin. Svært mange har det mye bedre med naturthyroid siden den ikke bare gir FT4, men også FT3. Ulempen er at svært mange leger ikke vil gi naturthyroid, men kun det kunstig fremstilte Elytoxin som kun inneholder FT4.
Blodsukkerprøvene dine er helt fine, spesielt siden du ikke var fastende.
Kolestreolet ditt er helt ok, men ikke optimalt, noe som er helt typisk når stoffskiftet er for lavt. Jeg er en av de som har nektet og ta statiner for kolestreolet, siden statiner ikke kan dokumentere at det virker men likevel gir en hel haug med bivirkninger. Siste kolestreolprøve hos meg var tilnærmet perfekt, rett og slett fordi stoffskiftet er bedre regulert.
Jeg lever forresten LCHF.
Ved lavt stoffskifte er det svært vanlig og få for lavt d3, ferritin og B12. Jeg finner ikke B12 prøve i listen din, men de to andre bør ikke falle lavere enn de er nå.
Alle disse tre kan gi samme symptomer som lavt stoffskifte om de blir for lave, og har man lavt stoffskifte fra før, blir symptomene sterkere.
Lignende tråder
-
ERFA over 5 grains? Har nogen prøvet det?
Av sofia i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 22-01-11, 11:03 -
Noen som kan råde ang. fastlege?
Av Ingvild i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 06-06-10, 16:55 -
Vil nogen kigge på mine tal?
Av bellebellen i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 22-11-08, 23:26 -
Lav TSH, normal FT4, højt ANTI-TPO
Av brits i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 25-08-06, 17:05 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 17:44

Svar med sitat

Bokmerker