Viser søkeresultater 1 til 10 av 43
Threaded View
-
10-10-12, 21:04 #8
Sv: SVÆRT plaget av parestesier, fascikulasjoner overalt og smerter som flytter på se
Kopieret fra tråden til Eirin, for ikke at afspore hendes tråd....
Kiwi
Det kan ikke nytte at svare, så længe det eneste du ved om dit TSH er at det er "akseptabel" og at anti-TPO er "positiv".
For 5 dage siden har jeg opfordret dig til at rekvirere udskrifterne af alle blodanalyser der er rekvireret i forbindelse med din udredning. Uden disse tal vil alle "gode råd" eller "fortolkninger" være meningsløse, så indtil der er tal at orientere sig efter, får du nok ikke rigtig nogen svar du kan bruge til noget...
Du bør nok tage en snarlig beslutning om du ønsker bevare tilliden til denne læge, for i så fald er der ingen grund til at lytte til os herinde.
En læge der ikke kender den elementære fysiologi, og ikke ved at thyreoidea-hormon er det absolut overordnet hormon som er til stede i alle kroppens iltforbrugende celler, og at enhver forstyrrelse i thyreoideahormon-balancen udsender en byge af symptomer, fortrinsvis fra de organer/væv, hormonmangel aktuelt er mest udtalt i - er ikke en læge, der kender medicinens grundlæggende principper! Der er mange af den slags "læger" og deres mangel på elementær viden og kundskaber - hver dag ødelægger patienternes liv og deres familiers. Så når din læge siger, at det er vel tvilsomt om alle nervesymptomene dine har noe som helst med stoffskiftet å gjøre, er han, ganske enkelt, for dum at lytte til!
Stofskiftet er ikke en selvstændig "pakke" som fungerer (eller fejler) indenfor sin egen kasse. Stofskiftet sker overalt i kroppen, og hormon-afvigelserne påvirker hver eneste celle, hvert et organ og hver en funktion i menneskekroppen. Det er årsagen til at symptomerne er så forskellige, så omskiftelige og så bredt favnende... fordi det er ikke symptomer på lavt stofskifte, men specifikke symptomer fra organer/væv der er ramt af funktions-fejl pga. brist i energiomsætningen i cellerne, pga. hormonmangel. Hypothyreose som sådan har ingen "egne" symptomer.
En amerikansk læge dr. Robert Gilliland, på sin hjemmeside har publiceret en graf over hypothyreosens mange interne krydsforbindelser mellem menneskekroppens alle organer/væv/funktioner.

Grafen kan downloades som pdf-fil ved at klikke her og for nemmere at kunne læse, klik på plus-knappen øverst i pdf-filen, for at forstørre billedet. Hvis grafen forsvinder fra nettet, har jeg downloadet den til min egen computer og sender den gerne videre til hvem måtte ønske det.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Parestesier
Av Vilje i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 22-11-12, 13:44 -
Parestesier/kiling i huden
Av Ingvild i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 03-11-12, 16:00 -
Plaget av Graves!!
Av LivF i forumet Graves sykdomSvar: 17Siste melding: 04-01-12, 15:15 -
svært at blive gravid med hashimoto?
Av kat1982 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 16-02-09, 11:02

Svar med sitat

Bokmerker