Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: hei kan noen hjelpe?
-
19-07-12, 11:20 #1
hei kan noen hjelpe?
hei har vert i elendig form siste 2 årene, er en jente på 28, lure på om noen kan hjelpe meg å finne ut om det er noegale me stoffskifte mitt?
prøver fra april
anti tpo 220
TSH 1,8 Normalverdi 0,35- 4,9
Ft4 15 n.v 9- 19
t3 5,8 n.v 2,6- 5,7
mai
TSH 0,99
FT4 20
T3 5,2
JUNI
tsh 0,93
ft4 11
t3 4,4For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-07-12, 11:51 #2
Sv: hei kan noen hjelpe?
Hei igjen
Husker du når på dagen prøvene er tatt?
Blodprøver bør tas tidlig på morgenen og fastende. Bl.a TSH beveger seg (noen ganger mye) iløpet av døgnet.
TSH er høyest rundt midnatt og jo lenger ut på dagen du kommer, dess mer har den sunket.
Hvis du røyker så senkes TSH - ikke alle leger vet dette (heller).
Du har en autoimmun betennelse pågang - ref anti-TPO på 220.
Dette er antistoffer som angriper skjoldbruskkjertelen din.
Det er flere fysiske tegn (som legene ikke vet /bryr seg så mye om; fordi de har de magiske blodprøvene....) sjekk f.eks denne:
Du kan ha hypotyreose selv om du "passerer" klypetesten.
Jeg har nylig lest Mark Starrs bok (Særdeles Bra) og han skriver at de fleste som har hypotyreose (hele 80 %!!!)
ikke vil kunne få vite det gjennom å teste TSH og fT4 - eller fT3 for den saks skyld.
Nå har jo du antistoffer i blodet - så kanhende du når fram til å begynne medisinering via den verdien -.- kan jo hende det
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
19-07-12, 12:11 #3
hei og tuusen takk for svar
vet ikke om jeg svarer på rett plass nå, er helt idiot når det kommer til data 
prøvene mine ble tatt ca 10 11 tiden, visste ikke at man skulle faste
Er ikke så god på å lese engelsk heller, men var poenget at man hadde tykkere hud ??
kan man begynne me medisiner pga av anti stoffer? trudde alt måtte ver på tur før man fikk medisiner, legen min sier jeg må bare vente, de siste gangene jeg har prøvd å få time, har hun fått kontor dama til å si at det er ikke noe mer de kan gjør for meg, så får ikke komme til legen før prøvene er på vidda :(For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-07-12, 15:24 #4
kan du lese svaret mitt? kom lissom rett under der du hadde skrevet
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-07-12, 17:45 #5
Heisann
Det går bra med sitat, pleier selv å bruke det når trådene blir lange -
eller når man henviser til noe som er skrevet i en annen tråd
Sant å si så har jeg ikke satt meg inn i alle funksjonene her enda sjøl.
Så har jeg tatt texten en tur innom google oversetter - http://translate.google.no/:
"Denne type hevelse er unik for hypothyrodism. ...
hvis den fortykkede huden eller myxedema er til stede,
da har du hypothyrodism.
Har du myxedema? ..
Prøv å klemme på huden som vist på bildet
(klikkPå bokomslaget og SE SÅ side 3 i denne Linken OBS sidenummereringen starter et stykke ut!):
http://www.amazon.com/dp/0975262408?...GTK811X104867 &).
Den hovne huden på pasientens arm, samt hevelser i hånden hennes,
er en klassisk demonstrasjon av myxedema."
Boka til Mark Starr har Biblioteket bestilt inn fra et annet bibliotek.
Hvemsomhelst med lånekort kan gjøre det samme -
og så gå litt på kanten av Loven og kopiere (for å vise legen) det jeg henviser til i teksten over;
dvs vel og merke hvis de har fortykning i huden slik som vist på bildet (både datteren min og jeg har det).
Å ha lavt stoffskifte = å være hypotyroid = myxødema (dvs Myxødem var føriverden navnet på denne sykdommen);
noe leger som har lært latin (eller var det gresk
) bør vite hva betyr. Myx= slim Ødem= hevelse(r)
Om heller ikke dette har klangbunn så er tiden overmoden for å bytte fastlege!
Hvis kroppen din har nok stoffsskiftehormoner så vil du bli uvel / dårlig av å prøve stoffskiftemedisin,
det er ingen grunn til å vente med å prøve dette.
Myten vedrørende stoffskiftemedisin er at: hvis du først begynner, da må du ta det resten av livet;
angivelig fordi skjoldbruskkjertelen (pga f.eks Levaxin) vil slutte å produsere stoffskiftehormoner.
Dette er vissvass og tull&tøys - og fullstendig uforståelig.
Leger er jo ellers ikke uvillig til å skrive ut resepter på de fælsligste medikamenter.
Når jeg tenker meg om - kankje du likegodt skal bytte lege omgående
pssst - redigert inn:
Sist endret av Kevlin; 19-07-12 kl 18:44
Kevlin
-
19-07-12, 18:16 #6
Nå hareg testa her, blir vel snart blå på armene og fjeset ;) det ser hovent ut men trur eg må sammenligne me noen andre :9
Det er ikke så mange leger å velge mellom her som jeg bur, de som er faste her, er ute i permisjon
defor ha eg bestilt time hos en endokrinolog på kolibri klinikken i stavanger, håper på litt hjelp der
tusen takk for svar
setter stor pris på det. har lest så mye her inne nå at alt går i surr, eg får skrive ned symptomer og alle spørsmåla mine før jeg skal til stavanger
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-07-12, 18:20 #7
Åh - selv takk; pga av deg fikk jeg nå fiksa litt på min egen (klype-)tråd

OBS!
Hvis du ser en side (eller to - tre...husker ikke helt nå) lenger ut i boka -
så ser du hvordan overarms-huden ser ut hos en "klyper" som ikke har myxødem
Kevlin
-
19-07-12, 18:26 #8
skal sjekke me en gang
-
19-07-12, 18:29 #9
ok det var litt av en forskjell!! da er jeg ikke i tvil lenger
da er jeg ikke hypokonder men faktisk syk!! hehe
Lignende tråder
-
En dame på 28 som har vert dårlig noen år
Av ziriuz i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 16-08-12, 20:53 -
Noen som kan hjelpe?
Av maritamor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 6Siste melding: 18-02-12, 00:04 -
Ny her. Kan noen hjelpe?
Av Micri i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 09-03-11, 21:25 -
Kan noen hjelpe meg?
Av Torild i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 6Siste melding: 07-02-11, 10:39 -
Kan noen hjelpe meg?
Av diamanten i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-03-09, 13:31
Svar med sitat

Bokmerker