Viser søkeresultater 1 til 10 av 51
Hybrid View
-
18-06-07, 19:03 #1
Armour Thyroid er et varemerke som en bestemt bedrift i USA har rettigheter til.
Tablettene lages av et pulver som heter Thyroid USP. Westroid og andre produsenter bruker også dette pulver.
Jeg vet at lignende pulver også lages av en bedrift på Amager. http://www.biofac.dk./
Muligvis er det dette pulver Glostrup benytter (vet ikke) men kanskje Biofac også produserer selv ?
Jeg snakket en gang med en hyggelig mann der telefonisk, men han kunne ikke levere til andre enn godkjente bedrifter.
30mg er sikkert en ok begynnerdose, men det varer ikke lenge før du får behov for å øke den. Etter en tid vil du merke en tilbakegang/nedtur - da er tiden inne til å øke. Hvor mye du har kapasitet til å øke med er individuellt. Noen øker med 15mg andre med 30.
Symtom på for høy dose er gjerne høy hvilepuls og hjertebank, men det er også symptom på at man har økt i for hurtig takt. Kroppen trenger tid til å vende seg til en dose.
De forskjellige komponenter i tabletten opptas forskjellig i tarmen. T3 tas opp nesten 100% mens T4 er avhengig av tarminnholdet og oppnår sjelden mer enn 80% opptakelse. Kalsium og noen mineraler nedsetter opptaket.
Jeg tar hele min dose på tom mage med det samme jeg våkner. Så går det en time før jeg spiser. Det viktigste er nok at man har de samme rutiner og derigjennom kan regulere dosen så man får nok allikevel.
Den er nå 5Grain (300mg) det vil si 10 tabletter av Glostruptypen hver dag. Det er nok en høy dose, mange klarer seg med det halve. Det er jo likevel mange, så du skal nok se etter en annen leverandør om et års tid ?
Jeg prøver å unngå faguttrykk når gode alminnlige ord finnes, er det for teknisk så er du jo velkommen til å spørre mer.
Jeg forklarer nok ikke alltid så godt - og husk at det er mine egene erfaringer og at de ikke alltid passer deg.........
Lykke til !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hashimoto's siden 2003
Av Sharon i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 152Siste melding: 25-07-15, 07:28 -
Har hatt hypo / Hashimoto's siden 2007
Av Caroline i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 16Siste melding: 23-05-10, 10:45 -
Struma -2002, ME 2007, Graves siden mai 2009, kjertelen fjernet oktober 2009
Av rutta3 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-01-10, 08:11 -
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 01-10-09, 12:18

Svar med sitat
Bokmerker