Lavkarbo var det som skulle til for å få meg over kneika. Men vil bare understreke at lavkarbo ikke betyr ingen karbo, slik at grønnsaker er en svært viktig komponent i dette kostholdet. Mange synes nemlig å tro at lovkarbo betyr fritt for karbohydrater. Det er ikke riktig. En uformell undersøkelse jeg har lest viser at 70% av de som spiser lavkarbo spiser mer grønnsaker enn før. Likeledes betyr lavkarbo at man må spise noe mer fett enn før. Kroppen lærer etterhvert å benytte fett som energikilde i motsetning til lettilgjengelige karbohydrater. I denne prosessen vil du tidvis føle deg slapp og elendig. Det er da viktig å ikke gi opp. Å endre kosthold på denne måten er som å skulle trene en voksen person som aldri har trent, det tar tid å komme i form. Når du først har kommet i form med kostholdsendringen er det virkelig verdt jobben. Jeg vil også anbefale deg å styre unna planteoljer og margarin. Det eneste jeg spiser av fett er smør, kokosolje og olivenolje på kald mat. Ander planteoljer suger jod ut av kroppen din og kan hemme stoffskiftrprosessen. Lykke til i jakten på bedre helse.:-)