Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Standard Sv: Tørr hud og flassende, kløende hodebunn. Kan noen hjelpe?

Nå har jeg iallefall fått mange gode tips, så nå har jeg endel å velge i. Det er en jungel av produkter der ute! Det er ikke så lett når man ikke vet nøyaktig hva huden reagerer på. Jeg må nesten bare prøve og se. Jeg får ikke utslett og sånt, men huden blir rød og irritert hvis det er noe jeg ikke tåler. Det kan jo være alkohol, parfyme eller tilsetningstoffene. Ganske vanskelig å finne ut av. Jeg tåler a-creme, men ble skuffet når jeg så at den inneholder parabener, og spenol er visst heller ikke bra å bruke. Håpet er å finne en serie der jeg kan bruke alle produktene. Det hadde vært noe!
    Noen som har prøvd å lage hudkrem og sånt selv? Har en venninne som lager ringblomstsalve, den er genial. Kan brukes på lepper, småsår, eksem og alt mulig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Tørr hud og flassende, kløende hodebunn. Kan noen hjelpe?

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Noen som har prøvd å lage hudkrem og sånt selv? Har en venninne som lager ringblomstsalve, den er genial. Kan brukes på lepper, småsår, eksem og alt mulig.
    I så fald kan jeg anbefale (varmt ) Urtegaarden.dk, hvor man kan både finde opskrifter og købe ingredienserne i øko-kvalitet ikke mindst... se lige her, men også færdigblandede personlig pleje produkter (se i venstre side), kan man finde samme sted...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Wow, så flott! Takk for tipset!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Fant en side litt lignende urtegaarden.dk her i Norge som heter http://www.urtekosmetikk.no/ Ser ut som de har helt supre produkt, dessverre litt dyrt. (255,- kr for en shampo ) Har regnet litt på det, og hvis jeg bestiller 5 flasker shampo fra iherb til rundt 6 dollar flasken da blir det 180 kroner, og hvis jeg legger til frakt på 120 kr (kanskje det blir mer, det har jeg ikke undersøkt) da blir det 300 kr tilsammen, delt på 5 flasker shampo blir det ca 60 kr flasken. Var litt skeptisk til å bestille shampo fra USA, men det blir faktisk ikke ille dyrt. Ikke i det hele tatt....

Fant forresten noen supre tips på urtekosmetikk.no som jeg vil anbefale videre:

HÅRSKYLLING
    5 dr. eterisk olje blandes med 15 ml eplesidereddik - tilsett 5-8 dl vann. Bland og skyll håret. La sitte i 2 min. Skyll ut. Pass øynene.

Håret ble luftig og skinnende. Dette funket virkelig for meg Jeg brukte eterisk olje av lavendel. Kommer til å bruke mindre enn 5 dråper neste gang, synes lukten ble litt for intens.

TØRR HUD
    ......Du kan også lage en maske av 1 ts. honning, 1 ts. moset avocado, 1 ts. Avokadoolje, 2 dr. sandeltre.

Den har jeg ikke prøvd ennå, for jeg mangler avokadoolje, men synes oppskriften så fin ut.

Lignende tråder

1. Noen som kan hjelpe?
    Av maritamor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 6
    Siste melding: 18-02-12, 00:04
  2. Ny her. Kan noen hjelpe?
    Av Micri i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 09-03-11, 21:25
  3. Kan noen hjelpe meg?
    Av Torild i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 6