Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
28-04-12, 20:14 #5
Sv: "Ny" med lavt stoffskifte
Anti-TPO er et anstoff som angriper skjoldbruskkjertelen og fører til at den rett og slett ikke klarer og produsere den mengden FT4 som hypofysen sitt signal, TSH, sender ut om mengden som trengst i kroppen.
Hos deg er TSH altfor høy, hvilket i grunnen betyr at hypofysen din mener det er for lite produksjon i kjertelen og TSH "roper" at produksjonen må økes. Har du anti-TPO, kan det bety at kjertelen ikke lenger klarer og produsere nok, uansett hvor mye TSH roper.
Din FT4 er innenfor normalområdet, og det er ofte nok for legene, men det er slik at noen av fungerer helt fint på ditt nivå, mens andre av oss må ha mye høyere nivå for og trives. Jeg må for eksempel opp i 25-26 for at jeg skal føle meg ok.
Hva din FT4 var da du var frisk med en normal TSH, er det ingen som vet. Kanskje ligger den normalt på over 20, og er i ferd med og rase nedover, og det er det TSH har oppdaget og gir beskjed om?
TRAS er også et antistoff som angriper skjoldbruskkjertelen. TRAS finnes det tre typer av.
TRAS fører vanligvis til høyt stoffskifte, men er det av den blokkerende typen vil det føre til for lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
lavt stoffskifte og for høyt kolesterol
Av Hilde58 i forumet KolesterolSvar: 2Siste melding: 20-02-11, 20:11 -
Fra lavt til for høyt stoffskifte?
Av Nelly i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 30-04-09, 13:24 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55

Svar med sitat

Bokmerker