Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Troms
    Alder
    43
    Meldinger
    23

Standard Sv: Noen som vet om rosiner er bra eller dårlig å spise ved lavt stoffskifte?

Tusen takk for svar :-) Selv om jeg ble litt skuffet over at jeg ikke kunne spise det mer....
    Jeg savner noe å knaske på som et mellommåltid. Kan jo ikke spise nøtter lenger og frukt har jeg forstått at man skal holde seg borte fra når binyrene sliter......Noen tips til hva man kan spise som et lett lite mellommåltid??

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Noen som vet om rosiner er bra eller dårlig å spise ved lavt stoffskifte?

Jeg mener at du bør kunne spise frukt. Bare ikke spis uendelige mengder! Vi skal jo ikke glemme at det er sukker i en rekke grønnsaker også. Og kroppen omgjør karbohydrater til sukker. Og jeg tviler på om kroppen merker forskjell på de forskjellige sukkertyper. Det handler om å begrense inntak av sukker og karbohydrater. Og når du velger deg karbohydrater, velg noen langsomme. Unngå et måltid med bare frukt og kabrohydrater, da får du et måltid som øker blodsukkeret. Det beste er å holde blodsukkeret litt stabilt.

Tåler du melkeprodukter, kan du for eksempel lage deg en smootie med matyoghurt, som er litt fet, og litt bær. Litt protein, og så er du kanskje i mål med et lite mellommåltid? Hvis du orker å bake, er det mange gode oppskrifter på mer eller mindre lavkarbobrød, eventuelt glutenfritt. Let på lavkarbosider eller her på forummet etter gode forslag til matretter.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 24-04-13, 15:56
  2. Lavt stoffskifte og i skikkelig dårlig form
    Av Lenemor i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 23-11-11, 16:02
  3. Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
    Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 77
    Siste melding: 09-03-09, 23:35
  4. Lavt stoffskifte + dårlig immunforsvar =
    Av Sjalabais i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 18-04-07, 01:45
  5. Lavt stoffskifte og dårlig blodgjennomstrømning
    Av Sigrid i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 16-04-07, 22:01

Søkeord for denne tråden