Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
23-03-12, 10:04 #7
Skal til legen snart...
Jeg skal snart til legen for å overbevise han om at det må taes flere prøver. Har skrevet en liste utifra å ha lest endel på forumet her om hva som burde sjekkes, og kommentarer til de forrige prøvene jeg tok. Har i tillegg samlet litt familiens sykdomshistorikk pluss min egen, og en laaaaaaaaaaaaang liste med symptomer som har vist seg de siste årene.
Det jeg lurer på, er om det er lurt å i det hele tatt ha en slik liste...? Jeg vet at det kan være lurt å ha med en slik liste over ting man vil snakke med legen om, men burde jeg la være å evt. gjøre jobben for han? Siden det er lite tiltak i han, så tenker jeg det kan slå begge veier. Enten blir han dødelig fornærmet og fnyser av meg, eller så kan det kanskje åpne opp litt for å tenke utenfor boksen
Er det noen her som har erfaringer med å gjøre det sånn?
Ellers, så har jeg tenkt til å be om å få tatt nye blodprøver som sagt. Men er det noe jeg kan ha glemt eller som ikke hører med til å sjekke stoffskifte/binyrer/vitaminmangel/hormonforstyrrelser/diabetes? (Tenkte å bare få tatt alle på en gang sånn at det evt kan avskrives fort..)
* Blodprosent
* D-vitamin
* Kalsium
* Anti-TPO
* Blodsukker
* Kortisol - spytt
* sink/selen
* TRAS??
* DHEA??
* de vanlige FT3, FT4, TSH, Folat, Jern, B12 osv osv..
Jeg nevnte i den forrige tråden min at jeg blir litt spak i forhold til leger, så jeg tenker at listen min kanskje kan hjelpe på å få sagt ting som jeg kanskje ikke hadde turt å si uten. Hadde vært fint å hatt litt oversikt over prøver og sånt før jeg eventuelt plumper utti salaten med føtter og alt
I tillegg har jeg har allerede gått på en pencillinkur for en muuulig atypisk lungebetennelse, formen og feberen ble ikke noe bedre av det.
Uff, dette ble litt rotete, hodet fungerer ikke optimalt
Men håper at det var forståelselig på en eller annen måte
Lignende tråder
-
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Lavt stoffskifte i grenseland
Av Troj i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 11-04-10, 17:58 -
Stoffskiftet blir aldri stabilt, frustrert
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 25-02-10, 20:38 -
Har jeg bare vært veldig heldig tro?
Av Gulden i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 17-02-09, 23:00 -
Bare kaos! Grenseland for lavt stoffskifte med hyper symptomene
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 21-05-08, 20:35

Svar med sitat
Bokmerker