Du kommer nok til at høre fra ham, ska' du se... Yvette

Det er FT4 på 31,7 der falder udenfor, hvad der er sædvanligt for folk på Thyroid. Den kunne godt være lavere, alene af den grund. Men det er noget "værre" at FT3 er så højt. Du burde ikke kunne fungere med det tal, så det kan altså godt være at der er inkluderet rT3, og at det kan være ret højt.

Ved du hvad? Det er faktisk ikke for smart at bruge mere Thyroid end det "nødvendige", fordi ved for høj dosering får nogen hypersymptomer, mens andre reagerer med enten at danne masser af anti-hormonet rT3, eller slet og ret - spærrer deres krop for hormonreceptorer, så noget af hormonet forbliver i blodet og selv om tallene ser høje ud, bliver langt mindre hormon anvendt inde i cellerne.

Hvis jeg var dig, ville jeg trappe ned på Thyroid, i første omgang til 3 grain. Men ikke på en gang.

F.eks. hver anden dag i 14 dage tag ½ grain mindre,
så de næste 14 dage tag ½ grain mindre hver dag.
Så igen de næste 14 dage - yderligere ½ grain mindre hver anden dag,
og de sidste 14 dage - ½ grain mindre hver dag....

så er du nemlig nede på 3 grain, samtidigt med at i løbet af de sidste 14 dage kan du se om du trives. Det tror jeg at du vil, men selv hvis du bliver måske lidt mere "sløv", giv ikke op og fortsæt i hvert fald 5-6 uger til på samme dose, så en blodprøve, før du kan vurdere om det er nok, for lidt eller fortsat lidt for meget - i forhold til blodprøveresultater.

Det kan altså tage lang tid, før det virkeligt har stabiliseret sig, og imens kan du observere grader af din "forpustethed" under træning. Når du så har været på 3 grain længe nok, burde pulsen reagere mere som du er vant til fra gamle dage, altså ikke begynde at stige så hurtigt (efter træningens start) som du siger, den gør nu.

Du kan printe en dag/uge kalender fra nettet og der kan du skrive på forhånd rytmen for nedtrapningen, så den forløber regelmæssigt og blidt for kroppen, for ellers er det nemt at glemme hvad dag tager man hvad...

Tror du, du er tålmodig nok til denne metode? Det håber jeg, for der er ingen grund til at byde kroppen på et "shock" ved at cutte for meget hormon, på for kort tid.