Når man får målt anti-TPO til at være over 100, så har man gang i en kirtelbetændelse.

Og fy for en gal læge, den der ... det er sådan en, man bare skal ha en til overs for. (Redigert: I hvert fald rent mentalt )

Hun bør vide det med kirtelbetændelse. Og i hvert fald som absolut minimum opføre sig pænt

Jeg har haft anti-TPO på 3500. Men mange herinde har haft meget mere end det. Til gengæld er der forskel på, hvor dårlig den enkelte føler sig, tror jeg. I hvert fald: Når jeg tænker tilbage på den tid, da jeg havde højt anti-TPO - ja, så havde jeg også andre 'tal', der var ikke som de burde - men da havde jeg det da dybt elendigt. Var forvirret, havde smerter, var irritabel, havde en mærkelig uro i kroppen med mere.

Det er godt, du får målt diverse nu. Men jeg er lidt i tvivl om, om du nu også får det hele i stofskiftet målt ordentligt. Med hensyn til b-12 er det godt at ligge pænt højt, når man har for lavt stofskifte. Det der med, at noget er 'normalt' skal man ikke lade sig spise af med, er vist manges erfaring. Når du får blodprøvesvar, så få printet dem ud og behold dem, så du kan sammenligne. Så kan du fx se, om du ligger højt eller lavt inden for diverse såkaldte 'normalområder' Det kan gøre meget stor forskel, om man ligger højt eller lavt inden for et eller andet, og at lægen er tilfreds med, at man er 'normal' i en eller anden måling er jo ikke det samme, som at man har det godt, eller som at man får svar på, hvorfor man har det mindre godt, end man kunne ha.

Held og lykke med at finde en god læge

Nielsigne