Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
09-10-11, 14:52 #1
D-vitamin - Litteraturstudie
Kære administrator.
I er velkomne til at bringe artikler fra min hjemmeside, bare I gengiver hele artikler med dato. Udviklingen går nemlig stærkt vedrørende D-vitamin. Jeg forventer, at have en artikel i næste nr, af Propa Nyt med mine anbefalinger for indtag af D-vitamin. Den kan jeg desværre ikke sende, men jeg kan sende mine generelle anbefalinger, som vedlægges.
Med venlig hilsen
Karl Favrbo
Lærkevænget 9
Sundby L
4800 Nykøbing F
Tlf.:54854044Kilden og lenken til opplysninger om: Udviklingen og behandling af min sygdom fremgår af efterfølgende skema: (klikk her).Min baggrund
Først vil jeg præsentere min baggrund. Jeg er uddannet civilingeniør med kemi som speciale. Jeg har været ansat, dels i den kemiske industri, dels ved Arbejdstilsynet. Det sidste sted har jeg arbejdet meget med arbejdsrelaterede sygdomme, herunder været vant til at læse lægevidenskabelige artikler. Tillige har jeg været på kursus i Epidemiologi og Statistik samt været med i to forskningsprojekter under Kræftens Bekæmpelse. Jeg fik diagnosen prostatakræft den 25/2-03 og er begyndt at tage Profamid den 9/4-03 og får nu Procren Depot.
Min interesse for kost og sclerose skyldes, at min kone har en langsom udviklende sclerose og at jeg tilfældigt opdagede, at der var en sammenhæng mellem sclerose og kost herunder D-vitamin. Dette har medført et større litteraturstudie i kost og sclerose. Efterhånden fandt jeg ud af, at D-vitaminmangel var medvirkende årsag til en række sygdomme som knogleskørhed, de autoimmune sygdomme (sukkersyge type 1, sclerose, leddegigt mm) og at disse sygdomme næsten helt kunne undgås ved at give tilstrækkelig D-vitamin til den danske befolkning. Tillige øgede D-vitaminmangel risikoen for i hvert fald nogle kræftformer.
Dette medførte, at jeg udførte et litteraturstudie i D-vitamin og en rapport, som jeg sendte til Fødevaredirektoratet, hvorunder vitaminer hører. Disse har derefter nedsat et udvalg for at undersøge litteraturen om D-vitamin med henblik på ændring af anvisningerne. Rapport fra udvalget kom juli 2004 efter hårdt pres fra mig. Rapporten giver mig ret i, at den danske befolkning mangler D-vitamin. Når det kommer til, hvad der skal gøres, indeholder rapporten kun små fremskridt. Der er behov for en kraftig indsats for at få stoppet nye tilfælde af de alvorlige sygdomme og muligvis stoppe udviklingen af disse.
Da jeg har fået påvist prostatakræft, har jeg også arbejdet for at finde midler mod dette. Jeg har fundet ud af, at isoflavoner hæmmer udviklingen og at D-vitamin og te muligvis forstærker effekten heraf.
Det jeg skriver, er på grundlag af videnskabelige undersøgelser beskrevet i anerkendte videnskabelige tidsskrifter. Jeg har brugt en lægelig database til at finde relevante videnskabelige artikler.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Vitamin D-toksisitet omdefinert: vitamin K og molekylære mekanismen.
Av Hassan i forumet D-vitaminSvar: 2Siste melding: 25-03-11, 21:34 -
10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 21-05-10, 18:35 -
B12-vitamin
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 85Siste melding: 29-11-07, 16:04 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44

Svar med sitat

Bokmerker