Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
23-09-11, 16:11 #9
Sv: Trenger hjelp til å tolke blodprøver
Hei & Velkommen
Be iallefall om B12
Det er veldig forskjellig hva leger tar av prøver (sånn helt av seg selv) og etter min erfaring er fastleger nok de som rekvirerer færrest .
Dr Oftebro (privatpraktiserende) rekvirerte en ordentlig smørbrødliste - uten at det førte til noe særlig annet enn masse kostholdsark +
et evinnelig mas om å være med på hans kostholdskurs (som ikke kommer billig..).
Det jeg fikk av ham (som var bra!!) var resept på B12-ampuller.
Det var etter blodprøvetaking på Aker at de fant ut at jeg manglet intrinisic factor (skal være i tarmen) noe som fører til lave B12 verdier.
Akers Hammerstad (endokrinolog) og min egen fastlege tok ikke affære av den grunn
Jeg har lest flere ganger her inne at de som har lavt stoffskifte bør komme seg opp på et høyt B12-nivå.
Lave jernverdier er jo også ganske typisk (ja - jeg er også lav på jern; men du har forhåpentligvis fått opp jerninnholdet
Vedrørende prøver så anbefales det å klikke på dobbeltpilen under - da kommer rett inn i hele innlegget - i dette meget leseverdige underforumet:
Anisa har skrevet om at man bør måle total T3 for å finne forholdet mellom rT3 og tT3:
Ser at dette ble ganske langt... håper du finner fram til det som kan hjelpe deg
Sist endret av Kevlin; 23-09-11 kl 17:11
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Hashimoto's, Graves og rygning (røyking)
Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 21-04-11, 13:03 -
Hmmmm...... HJELP! (skjønner ikke dette jeg)
Av Ninamor 74 i forumet BlodprøverSvar: 20Siste melding: 13-02-10, 09:04 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Prøvesvar fra Oftebro SKJØNNER INGENTING HJELP!!!
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 115Siste melding: 22-10-07, 13:04

Svar med sitat
Bokmerker