Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: Sukrin???

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    80

Standard Sukrin???

Hejsa...
    Vil prøve mig lidt frem med nogle af de "søde sager" i low carb mad... Når jeg læser om Sukrin indeholder det 100 g kulhydrater?? Er det så ikke bedre at bruge Stevia? (Selvom jeg ikke er så vild med smagen af dette)
    Nogle af jer der er på low carb, som også bare er TRÆTTE af æg??
    Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Sukrin???

Jo, jeg kan bli trett av egg! Dessuten slår det seg på magen hvis det blir flere enn tre om dagen. Forsøk å variere kosten. Lurt å planlegge litt i forkant. Nå er det jo masse ferske og kjempegode grønnsaker som det går an å gjøre mye fint ut av. Min fiskefavoritt om dagen er å woke lett noen grønnsaker, legge dem i bunnen av en ildfast form, sitronsaft over, deretter fisk, 160 grader til fisken er ferdig. Grønnsakene under gjør at fisken holder seg saftig. Tåler du melk, kan du lage smooties av ferske bær, Du får en slags iskrem av det om en eller flere ingredisenser er frosne. Tzatsiki er godt og mettende tilbehør. Salater med frø eller nøtter. Jeg pleier å steke mye kjøttdeig på en gang og fryse ned i små posjoner. Da er det lett å ta den frem og enten woke noen grønnsaker, koke blomkål eller broccoli eller bare lage en kjapp salat til. OSV....

Bruker ikke sukker eller erstatninger, så der må du få råd av noen andre
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Karbohydratene i sukrin kommer fra sukkeralkoholer og påvirker ikke blodsukkeret.
    Bruker man sukrin, så er det greitt og vite at sukrinmengden absolutt ikke bør overstige 20 % av den toltale vekten på deigen/røren i følge produsentene selv.
    Jeg er ikke spesielt glad i smaken, så jeg reduserer alltid mengden sukrin i en oppskrift til det halve og supplerer med en knivsodd eller to med stevia.
    Stevia blir beiskt i smaken om man overdriver, så det beste er å finne en balanse man liker.

Jeg spsier sjelden rene egge-måltid (spiser 50 g karbohydrater pr.dag). Til frokost kan det være middagsrester eller en salat med kjøtt eller fisk (ofte hardkokte egg oppi salaten) eller rett og slett proteinbrød med f.eks. tomatfisk.
    Av og til har jeg lyst på noe "søtt" og blander da kesam og cottage cheese, har oppi litt bringebær og hakka nøtter og smaker til med litt stevia. Smaker nesten som risfrutti.....
    Mange spiser avocado til frokost, men jeg er ikke glad i avocado selv.
    Det hender jeg lager meg omelett, speilegg og bacon eller kokte egg, men jeg varierer mye.
    Jeg er ikke lei egg, selv om jeg spiser mye egg.
    Det er mye egg i proteinbrødet jeg baker og i Cottage Cheese-vaflene vi spiser til lunsj + i diverse salater jeg lager.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Jeg er en af dem der elsker æg Ofte skal jeg virkelig tage mig sammen for ikke at spise det morgen, middag, aften måske fordi det er så nemt.
    Prøv at gå ind på www.lavkarbo.no der kan du ikke undgå at blive inspireret. Der er et væld af opskrifter og og du vil kunne finde "lidelsesfæller" som også er blevet trætte af æg og som finder opskrifter uden

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •