Jeg har brukt 2 grain Armour og 75 mcg Levaxin i hele vinter. Men mine FT4 og FT3 er såvidt innenfor normalområdet. Nå har jeg prøvd 2 1/2 grain en ukes tid og det går bra. Tar også 2 grain om morgenen og 1/2 grain om ettermiddagen.

Formen...tja. Jeg var en ekstatisk positiv i starten. Med en utrolig forsiktig oppstart hadde jeg en enormt positiv følelse. Jeg tror jeg begynte med 1/4 grain om dagen eller noe slikt, og blodprøvene viste at TSH hoppet opp og FT4 dukket rett ned. Men jeg var i mitt livs form!
Det jeg gjorde feil var å starte lavkarbo slankekur akkurat samtidig. Jeg tok den strengeste varianten uten noe hvetemel, ikke engang grovt brød. Nå har jeg begynt å tvile på om Armour hadde hele den positive effekten.

Når jeg gikk av slankekuren begynte nedgangen igjen selv om jeg økte Armourdosen jevnt og etter hvert begynte med Levaxin i tillegg. Driver på og samler mot til å be om grundig utredning for cøliaki. Det er ikke så lett jeg hater å gå til legen og "mase". Jeg har lest på cøliakiforumet at mange har problemer med å bli trodd og at det er vanskelig å få stilt diagnosen med mindre man er helt 100% klassisk tilfelle med så tydelige prøvesvar at det ikke kan betviles. Gruer meg til en ny "kamp", jeg er ikke i form til å sloss meg fram til biopsi hvis ikke blodprøvene støtter mistanke om cøliaki.

Så jeg er ikke helt optimalt i form men er tross alt noe bedre enn når jeg gikk kun på 150 mcg Levaxin, før jeg prøvde Armour.