Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
09-05-11, 16:01 #5
Sv: Gravid og undermedisinert? Trenger svar raskt. :-)
Hej Joohoo? Hvorfor skal du "be om doseøkning"? Har du ikke tabletterne selv? Lægen har jo allerede ordineret 200 mcg/dag, så hvad skal du bruge en opringning til? Det er bare at tage den rette dose af tabletterne, er det ikke?
Du bør ikke blande sammen "reglerne" omkring medicineringen for ikke-gravide og gravide. Der er en verden til forskel og hvor ikke-gravide bør ikke øge for hurtigt, er det anderledes for gravide: jeg kender til (mange) tilfælde, hvor gravide fordoblede medicineringen med en gang, på lægernes ordre, samme dag graviditeten er blevet bekræftet dvs. tidligt i forløbet og efterfølgende trivedes de fint. 50 mcg er ikke alverden.
Jeg ville være mere bange for at mangle hormon under graviditeten, da hormonmangel under graviditeten kan føre til at hypothyreose bliver vanskeligere at behandle efter du har født. Hormonmangel nu, både presser dit barns nydannet skjoldbruskkirtel og - tvinger alle dine øvrige hormonkirtler til "dobbelt belastning" (hormone feedback), for at understøtte dine egne, biologiske funktioner der er presset under graviditeten. Desuden tager det tid før doseøgningen bliver effektiv, så uanset hvordan man end vender det og drejer - kan en "brat" doseøgning af Levaxin ikke komme til at virke lige så "brat", og da slet ikke med TSH på 2,6, hvor en stigning på 1,8 siden du trivedes er kroppens kald på mere hormon.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hadde jeg lavt stoffskifte i 2005 tro? Trenger hjelp til BP svar :-)ar
Av Athina i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 21-04-11, 21:02 -
Symptomer ved raskt stoffskiftefall
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-04-10, 11:57 -
Trenger raskt svar fra noen som er operet!
Av mumi1 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-06-08, 01:02 -
Trenger svar på noen spørsmål
Av MizzyCat i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 13-01-08, 00:44 -
Trenger litt råd / svar på spørsmål
Av Birgit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 10-10-06, 16:49

Svar med sitat

Bokmerker