Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Fordi det er det rene kaos - Kevlin Alle læger, alle hospitaler og alle endokrinologer famler i blinde, alt efter hvad de selv "regner med" betyder noget og er vigtigt. Hvorfor tror du ellers, at de så krampagtigt klamrer dem til det "infallible" TSH Test?

..
Det er så pinligt og så tragisk, hver dag at møde eller læse om patienterne der får deres liv taget fra dem, fordi lægerne holder fast på retten til at behandle sygdommen, uden rette kundskaber dertil! Ikke nok med at mangle kundskaber, men også mangle trangen til at lære - er nok det værste, som trods lægernes egen selvbevidsthed og høje tanker om dem selv - får dem til at rangere langt under enhver dygtig håndværker, der aldrig ophører med at forbedre sine færdigheder og sine kundskaber. Dette er lægerne "dejligt" frie for - tror de. Og hvem betaler prisen? Det gør vi. patienterne!
Når TSH er så styrende / "hellig" for allslags leger og spesialister;
hvorfor reagerer de da ikke med en strakstelefon e.l. når TSH-verdien tidobler seg (mange ganger!!!!) utenfor ref.området
Jeg hadde tidligere i 2009 forsøkt Levaxin, men fikk bivirkninger jeg ikke orket å leve med.
Da jeg var til konsultasjon hos Oftebro et par uker etter blodprøvetakningen -
så skrev han ut Liothyronin til meg (oppstart lav dose); og som sagt beskjed om daglig fysisk aktivitet

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Hvordan hadde du det på den tiden, Kevlin? Det må jo ha vært forferdelig?

Du bude sende inn en artikkel i Tidsskiftet.no om dette! De tar jo imot stoff fra pasienter også
Jeg var fryyyy-yktelig sliten men jeg hadde omsider funnet fram til Sonjas -
og visste derfor at Levaxin og Liothyronin IKKE var de eneste medisinene;
noe INGEN hadde ymtet noe om:
og jeg var hos tre (legesenter) leger, en indremedisiner, en endokrinolog og (privatpraktiserende) dr Oftebro.

Oftebro er det større fisker enn meg som er ute etter å ta -
han er utenfor det "Gode selskap" fordi han (bl.a) mener at man kan medisinere etter annet enn TSH.
Jeg tror/håper kanskje han hjelper endel stoffkskiftesyke- selv om han ikke var noen god hjelp for meg.

pssst: jeg tror du mente http://www.tidsskriftet.no/ Ruth