Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
13-04-11, 19:19 #1
Sv: Hashimoto's, kombinasjonsbehandling, smerter i halsen
Hej

Mit bud - ud fra egne erfaringer - er, at du helt enkelt må have justeret din dosis. Jeg fik efter de første ca. to år med medicin nogle vanvittige smerter, som var meget skræmmende. Efter en justering af dosis - pga forhøjet kolesterol - holdt smerterne op. Den unge læge, som satte min dosis op, havde lige været på kursus i sammenhængen mellem stofskifte og kolesteroltal. Og det var hans begrundelse for at sætte dosis op. Ingen læge, som jeg gik til i løbet af de halvandet år, jeg havde smerter og desuden forstyrrelser i lugtesansen, forstod, at det havde med stofskiftet at gøre. Det gjorde jeg jo heller ikke selv ... Men man skal være forberedt på lidt af hvert med denne sygdom, og der er kun en selv til at have styr på det, er min erfaring. Nu kan jeg selvfølgelig kun tale som patient ... men jeg tipper altså på, det er det, som er grunden til dine problemer.
Jeg tror, der kan være to forskellige grunde til smerter pga for lidt medicin: Enten skyldes de, at musklerne efterhånden får for lidt energi, så man går og falder mere eller mindre sammen. Eller de skyldes, at antistofferne rejser børster. Enten det er det ene eller det andet, er det jo uhyrlig! Mange af mine smerter var diffuse, andre var der, hvor jeg havde et svagt punkt, nemlig nakke-kæbe (som hænger fuldstændigt sammen) samt højre skulder (som jo også hænger sammen m nakken osv ... )
Mens du venter på effekt af evt. ekstra medicin og /eller anden behandling, vil jeg anbefale dig at få noget massage og evt. hjælp af en god kiropraktor eller en læge, der kan sætte led på plads (såkaldt Muskuloskeletal Medicin, ls evt. lidt om det her http://www.dsmm.org/ )
Held og lykke med projektet.
Nielsigne
Lignende tråder
-
fT4 v/ kombinasjonsbehandling
Av Bittebitt i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 17-05-10, 13:55 -
Hypotyreose, struma og kul/smerter i halsen
Av Stølen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 01-12-07, 16:29 -
Hypotyreose, struma og kul/smerter i halsen
Av Stølen i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 1Siste melding: 01-12-07, 16:29 -
Kombinasjonsbehandling
Av Maia i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 22Siste melding: 26-02-07, 14:52 -
smerter i halsen
Av lailabye i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 2Siste melding: 05-12-06, 17:33

Svar med sitat

Bokmerker