Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Feber om kvelden
-
05-03-11, 18:25 #1
Feber om kvelden
Er ny her inne, men har hatt lavt stoffskifte i snart 11år. Eller, fikk først høyt, rett etter jeg hadde fått datteren min.
Den siste uka har jeg følt meg ekstra sliten. Når kvelden nærmer seg, får jeg feber (39) vondt i alle muskler og ledd, følsom hud, stiv nakke, trykk i hodet, dårlig matlyst og null energi... Noen som vet hva dette kan være?
Når jeg våkner neste dag, er jeg i ok form igjen, og formen holder seg ok helt til kvelden kommer. Når jeg våknet i dag, var jeg sliten, og trykket i hodet og stivheten i nakken har vært der hele dagen, men ingen feber. Ikke enda iallefall
Har ikke vondt i halsen, ikke tett i nesa og ikke hoster jeg.
Hva gjør man med dette? Fryktelig slitsomt å være sånn hver kveld
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-03-11, 11:49 #2
Sv: Feber om kvelden
Hej Essa
Det er ikke til at svare på fordi informationer om din baggrund er så få. Det kan være at du er ved at få højt stofskifte igen, men du skriver ikke om hvilken behandling du har fået for højt stofskifte før og hvorfor er det blevet til lavt stofskifte - operation? Radiojod? Medicinsk behandling?
Det kunne være en inflammation af kirtlen, kroppens autoimmunitet er ved at skille sig af med, men igen - det kan kun være et skud i blinde, da jeg/vi ikke ved, hvad din "hypothyreose-baggrund" er.
Endeligt - kunne det være noget helt tredje, uden forbindelse til din kirtel. Går man med en infektion i kroppen, hvor kroppens egen immunitet holder den i skak det meste af tiden, kan det ske at temperaturen stiger mod aften og nat. Det er helt normalt når man har influenza, forkølelse, halsbetændelse eller andet bakterielt/viralt - at feberen stiger mod aften og nat.
Det kan de fleste tydeligt mærke, at fra at føle sig nogenlunde OK om dagen - bliver de dårligere jo tættere mod natten dagen skrider - så måske er det ikke værre end en almindelig infektion din krop strides med og hvis forværringen begynder at strække sig ud over hele dagen, ikke mindst fra morgenstunden - måske er tiden inde til at blive undersøgt nærmere.
Håber du slipper snart for dine plager.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-03-11, 08:46 #3
Hei
Takk for svar 
Jeg fikk radiojod for mitt høye stoffskifte. Det har vært lavt siden, så nå går jeg på 125 levaxin om dagen. Var hos legen for en mnd tid siden, tok blodprøver som viste at jeg lå litt høyt. Har ikke følt meg høy... og har aldri sett noen tall, noen gang, så jeg aner ikke hva verdiene mine er. De sier bare om jeg er for høy eller lav. Har aldri fått beskjed om at nå ser det bra ut... er alltid for høy eller for lav.
Siden jeg var for høy nå sist, skulle jeg bare ta 100 om dagen. Fikk en skikkelig opptur med masse, masse energi, men så har det bare blitt mindre og mindre igjen... til der jeg er nå. Ingen energi, og feber om kvelden.
På lørdag fikk jeg ikke feber på kvelden. Da gjorde jeg absolutt ingen ting hele dagen. Gikk en rolig kort tur med hunden, det var alt.
I går var jeg på en to timers ridetur og filmkveld hos min søster... feber på kvelden... høres jo helt merkelig ut!
Hvis jeg gjør ting, så får jeg feber. Hvis jeg slapper heelt av, får jeg ikke...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
07-03-11, 21:25 #4
Det kender jeg godt. Jeg har levet i uvidenhed om, at noget kunne diskuteres og om, at tsh ikke er en gylden sandhed. Eltroxin-skandalen i Danmark (se evt. http://www.taenk.dk/aktuelt/ny-stofs...-efter-klager/ ) åbnede mine øjne for, at det er nødvendigt at forsøge at følge med i sine tal. Så jeg vil anbefale dig at få fat i nogle tal ! Og så kan du jo poste dem her, så vi andre kan dele deres erfaringer med dig
Det lyder jo til, at du slet og ret bliver overanstrengt, synes jeg. Jeg kan huske, at jeg som barn kunne blive meget varm om aftenen, men om jeg ligefrem havde feber ved jeg ikke. Men det skete, når jeg blev træt nok. Det hører vel til i stress-afdelingen
Måske at få tjekket kortisol?
Nielsigne
-
07-03-11, 23:45 #5
En av symptomene på addisons er feber mener jeg. Med slitne binyrer (ikke addisons) har jeg slitt med temperaturstigning selv. Skjønt ikke oppi 39. Tror Nielsigne gir et godt råd om å sjekke cortisol/binyrer.
-
08-03-11, 10:11 #6
Ja, feber er et af symptomer på Addisons sygdom, har jeg også lige læst her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fak...ons_sygdom.htm
Det må også være vældig slidsomt at gå frem og tilbage mellem højt og lavt stofskifte, tænker jeg. Det er nok en god idé at få tjek på de binyrer.
-
08-03-11, 13:46 #7
Det tror jeg gerne... du er jo behandlet ikke efter din tilstand, men efter TSH alene. Det er noget skidt, fordi der kan være daglige variationer af tusind forskellige årsager, som påvirker TSH den ene eller den anden vej. Når lægen så beordrer dig til at sænke eller øge medicindose efter TSH - da bliver din stakkels krop kastet rundt mellem yderpunkterne, helt uden grund. Dette kan ende med at alle dine hormoner går i kaos, mere eller mindre. Hvis jeg var dig ville jeg være mere obs på tilstanden/trivslen inden du regulerer medicindose igen. Har du det godt og trives, er TSH ikke grund nok til at ødelægge det, mener jeg.
Når det er sagt, så kan alle disse mange reguleringer påvirke dit immunsystem og udløse en antistofreaktion mod kirtlen, hvis du er disponeret. Det kan forklare din feber efter aktivitet, men det ved man ikke, før anti-TPO er målt i første omgang.
Derudover kan feber efter aktivitet være et af symptomerne på monoclueose (kyssesyge), eller ME/CFS. Også ved autoimmune bindevævssygdomme kan feber efter aktivitet være i spil. En af senfølger af middelmodig behandling af lavt stofskifte er faktisk fibromyalgi.
Som Blondie skriver - er feber efter aktivitet også et symptom på udviklingen mod Addison's sygdom dvs. svækkelse af binyrer. At du fik det bedre efter at Levaxindosen blev sat ned med 25 mcg/dag kan også netop tyde på, at du lever nu med svækkede binyrer, der blev midlertidigt aflastet af reduktion af Levaxin. Men denne effekt varer ikke ved, før binyrene er blevet "gode" igen og uden "gode" binyrer - ingen eller ringe effekt af Levaxin-behandling. En skrue uden ende. Det er en kompliceret sag, du ikke må lade dig blive for overvældet af, idet at fortrænge det besværlige i den slags "sager" kan kun gøre tingene værre på længere sigt.
Men er nødt til deale med det, uanset besvær og lysten til at "flygte fra det hele", ikke mindst fordi Addison's er livstruende (hvis ikke opdaget i tide), mens "kun" mild eller moderat svækkelse af binyrer dør man ikke af, men ens liv bliver ad hell til alligevel, forever and ever. Det er du ikke tjent med.
Efter 11 år i behandling for hypothyreose, du ikke ved noget om fordi du har aldrig fået at vide andet end "for lidt" eller "for højt" - kan grobunden for en hel række af senfølger af (fejl)behandlet hypothyreose være skabt.
Iflg. min bog - har du brug for, først at blive udredt for binyrene ved ACTH-prøve, cortisol i døgnurin/blod samt spytprøverne sendt til Aker, og det kan kun gå for langsomt.
Håber at du orker slås om dit helbred, fordi din læge havde 11 år til det, uden at du er blevet bedre mere end i perioder. Det er ikke godt nok.
God bedring kære Esse
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-03-11, 22:48 #8
Dette kan skyldes at du ligger litt høyt. Stoffskiftet stiger ytterligere ved aktivitet. Dessuten kan pulsen være påvirket slik at du har høyere hvilepuls enn normalt. Dette kan du selv sjekke. Da vil også pulsen være ekstra høy ved aktivitet og gjerne lenge etter at aktiviteten er avsluttet. Du blir rett og slett mer sliten enn du ville blitt med et lavere stoffskifte. De andre tingene du nevner følger gjerne feber. Du kan utelukke en infeksjon/betennelse ved en CRP for sikkerhets skyld. Håper du finner ut av dette
-
09-03-11, 14:39 #9
Tusen takk for nyttige svar

I går følte jeg meg litt bedre
Klarte å vaske klær (tilogmed henge de opp), vaske opp, skifte sengetøy og kunne holde en samtale med datter og sambo uten å føle at det var et ork. Ikke så dårlig det, om man fokuserer på det jeg faktisk klarte, og ikke alle de tusen ting jeg egentlig skulle gjort...
Fikk heller ikke feber på kvelden
Min "normale" temp er 36,7, og på dagen stiger den til 17,4.
I dag er en verre dag igjen... ingen ork. Måtte holde meg hjemme fra jobben, orker ikke lage meg mat, og sitter hele dagen å gruer meg til datter kommer hjem fra skolen... hun krever jo energi jeg ikke har. Føler meg nedstemt og trist, men klarer ikke gråte, selv om jeg føler jeg skulle gjort det.
Har også oppdaget en gul/hvit flekk på det hvite i ene øyet... noen som vet hva det kan være? Den har vært der i perioder før også, men ikke så tydelig.
Syntes egentlig bare livet er noe dritt nå. Om det er meningen at det skal være så vanskelig, skjønner jeg ikke meningen med livet... ingen ting jeg kan spise, ingen energi, og ingen glede i livet... hmm...
Skal til ny ung fastlege i morgen. Gleder meg til det :9For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
09-03-11, 17:34 #10
Lignende tråder
-
Thyroxindosen om kvelden. FT3 har døgnvariasjon som følger etter TSH
Av nora i forumet Medisinsk behandlingSvar: 8Siste melding: 15-07-12, 08:35 -
Feber (?) og litt andre ting.
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 11Siste melding: 23-12-11, 13:44 -
Feber?
Av gismo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 25-02-07, 16:17 -
Feber
Av Lisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 20-11-06, 19:59 -
Armour kvelden før nye prøver skal tas?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-05-06, 20:26
Svar med sitat

Bokmerker