Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Diabetes type 1 og lavkarbo, ressurser? (Ikke stoffskifte)

Hei!

Spør ikke for meg selv, men kjæresten som har type 1 diabetes. Han er ikke overvektig, men kunne tenke seg å miste et par kilo. Han er mest interessert i andre helsefordeler med lk.
    Han har altså "kastet" seg på lk sammen med meg, noe jeg synes er helt topp, men er også litt bekymret da jeg ikke har kunnskap om lk ved diabetes type 1, og det lille jeg har funnet av info går utpå at disse må passe seg for ikke å få ketoacidose (syreforgiftning? Ikke det samme som ketolyse), som er livstruende. Wæææ... Vil ikke han skal stryke med heller ;)

Fant en artikkel av Hexeberg der hun sier blodsukkeret må være under 10 for å unngå ketacidose. Der stanser stort sett mine kunnskaper....

Så- kjenner dere til andre ressurser, bøker eller på nett? Evt. noen med erfaring?
    Så burde han sikkert samarbeide med fastlegen osv, men han har visst ikke greie på diabetes i utg.punktet...

Og ellers lurte jeg på om det er spesielle kosttilskudd som er spesielt viktige ved db. type 1? Han har også begynt å interessere seg for de, etter å ha sett min romslige samling, heeh ;)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Diabetes type 1 og lavkarbo, ressurser? (Ikke stoffskifte)

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Spør ikke for meg selv, men kjæresten som har type 1 diabetes. Han er ikke overvektig, men kunne tenke seg å miste et par kilo. Han er mest interessert i andre helsefordeler med lk.
    Hej Rosin Ved du hvad...? Noget af det bedste (mener jeg) er at finde andre med samme problemstilling, og høre om deres erfaringer. Sådan et netsted er Lavkarbo.no, hvor din kæreste helt sikkert ville finde flere sparringspartnere på sin vej mod flere kundskaber i sammenhængen mellem "anvendt" lavkarbo og Diabetes Type 1.

Her er nogle eksempler:
    ...hvor jeg kun søgte på type 1 diabetes i overskrifterne, men jeg er sikker på at der findes mange flere tråde om emnet, direkte eller indirekte.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Sv: Diabetes type 1 og lavkarbo, ressurser? (Ikke stoffskifte)

.... Såklart!! Hvorfor kom jeg ikke på det, er jo ofte der for å finne oppskrifter.. Har allerede blitt klokere!
    Tusen takk Anisa, hva skulle jeg gjort uten deg...

Lignende tråder

1. LADA. Latent Autoimmune Diabetes of Adulthood: Diabetes Type 1½
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 0
    Siste melding: 06-07-10, 11:58
  2. Diabetes/lavt stoffskifte/hukommelse/temperament
    Av svima i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 3
    Siste melding: 02-02-10, 13:34
  3. Diabetes og stoffskifte
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 4