Viser søkeresultater 101 til 110 av 227
-
12-02-08, 18:01 #101
Takk for svar, Nora....
Kan idag melde at ting går meget bedre!! Etter 2-3 dager med pulsen utenpå kroppen, opphovnet hals/kjertel (?) innimellom samt slitenhet har jeg hatt en kjempebra kveld igår og en fin dag idag
Livet er meget lysere, og jeg håper dette nå er den ekstra halve tablettene som har sett sitt snitt til å virke alt etter 1 uke. :-) Skal se om slitenheten slipper tak etter en uke eller to til - hvis ikke tar jeg sjansen på å utfordre kroppen min med en halv tablett til....altså fra 75 til 100.
Livet lysere!! Hurra for meg
Ha en fin kveld alle sammen....
EDIT/d.2.01.2009 Andre tråder av Nettverk:
- Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
- Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
- Hoven i halsen....
- Oppdatering samt spørsmål om Aker
- Hm. Bedring...?
- Urolig i kropp/psyke og deprimert/på gråten
- P-pille-stopp........
- Lavt stoffskifte grunn nok til å få yrkesrettet attføring?Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
01-04-08, 10:50 #102
Prøvesvar...VM-i-lavt jernlager ihvertfall
Ringte til legen nå for å få blodprøvesvar fra onsdag.
TSH 0,93 (0.2-4.0)
T4 17 (9-22)
T3 3,9 (2,3-5,7)
Ferritin lå kun på 18 (ref 15-200). Da er det ihvertfall bare å måke innpå Duroferon fortsatt! Legen mente det "ikke tok så lang tid" å bygge opp jernlager - mens min kjære mor har fått beskjed om at det tar minmum 3 mnd å heve jernlageret. Og da tok hun 2-3 duroferon daglig.
Da er det ihvertfall jerntabletter og nuvaring som står på tapetet....så får vi se om det blir bedre enn når jeg går på p-piller. Men gjør vel ikke det hvis det eks er østrogen jeg ikke tåler....... Får forsøke
Noen kommentar på blodprøvene mine ellers?Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
01-04-08, 17:58 #103
Har også lav ferritin, ligger med jevne mellomrom under ref. området (sist måling var ferritin 9) og spiser dermed jevnt på disse tablettene nå. Jeg brukte iallfall 3 måneder å komme meg fra ferritin 12 til ferritin 45 tidligere, det var når jeg spiste 200mg jerntabletter pr. dag. Når jeg nådde ferritin 45 kunne jeg slutte å ta jerntabletter mente legen, gikk ikke mange månedene før ferritin-nivået var på bånn-notering igjen. Så nå spiser jeg fast 100 mg jerntablett pr. dag uansett om nivået er rundt 50, tenker meg opp i 80-100 iallfall før jeg trapper ned jerntablett inntaket.
Forøvrig ser din TSH, T4 og T3 fine ut i blodprøvesammenheng. Jeg trives dog best med en enda lavere/supprimert TSH, og T4/T3 helt i toppen eller litt over ref. området. Men hvis du føler deg ok med disse verdier så er det jo fint :-)
-
02-04-08, 09:19 #104
I see...tusen takk for svar!!
Men jeg lurer på en ting....jeg føler meg ikke helt oppegående pyskisk enda, men går mye bedre kroppslig. Mister ikke så mye hår og kløe i hodebunnen borte. Fete ansiktshuden også. Så noe er vel rett. MEN. Jeg har de 3 siste dagene følt en slags "dirring" i kroppen...ikke skjelvinger som mange av dere forklarer om her inne...men litt sånn dirring/rask prikking rett under huden. Mest i ansiktet egentlig, men også litt sånn i hele overkroppen...merker det kun hvis jeg sitter helt, helt rolig og slapper av.... Er dette et overdoseringstegn?? Litt leamus i lårene har også kommet sånn plutselig siste 3-4 dagene....
Har jo gått opp en god dose siden første uka i februar... slår det inn først nå kanskje??
Eller er dette tegn på at jeg må proppe i meg magnesium som det står så mye om i Dagbladet idag.... ;-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
03-04-08, 07:35 #105Hildemor Gjest
Det kan være et tegn på lett overdosering ja, men prøvene ser jo bra ut. Er du overdosert vil du trolig få flere symptomer og økte verdier. Noen ganger må man tåle litt overdoseringssymptomer ved økning, så det er bare og avvente og se om det er forbigående eller ikke
-
14-04-08, 11:08 #106
Oppdatering samt spørsmål om Aker
I går fikk jeg plutselig brev fra Aker, jeg. Thyroideapoliklinikken. Har aldri vært der før og ikke skjønt det på fastlege som at jeg skulle dit heller. Fått time hos en kirurg Paulsen neste torsdag for ultralyd av hals og evt en finnålsbiopsi. Jeg skjønte absolutt ingenting?? Trodde prøver og bilder var OK jeg nå.... Sist jeg var hos legen og ba om henvisning til ultralyd samt tok blodprøver så skulle jo legen ringe meg når han fikk resultatene. Og en henvisning til Aker var uakutelt før han hadde sett blodprøvene mine. Han ringte jo aldri så jeg ringte og hørte på de selv på forkontoret og de var fine. Så da hørte jeg aldri noe mer om henvisning til Aker.
Videre traska jeg til Centrum Røntgeninstitutt og tok bilder (ba sjøl om henvisning som kontroll etter operasjon i 2005), ventet spent på at de resultatene skulle ankomme fastlegen så han kunne ringe meg om de. Neida. Ikke hørt noe så jeg trodde jo alt var ok nå jeg da. Formen er jo også mye mer stabil selv om jeg ikke er heeelt på høyden igjen.
Så, jeg syns det var litt sjokk jeg da og bli opplyst via postkassa at man har funnet noe på bildene og må ta bilder og biopsi liksom. Ringte ned til legekontoret og fikk beskjed om at det var funnet "uregelmessigheter" på hver side av halsen og en liten knute på høyre side, 6mm i diameter. Så da er vi igang igjen.
1. Jeg skal til kirurg Paulsen - noen som har vært hos han og har noe å fortelle?
2. En annen ting - jeg er usikker på om jeg er bittelitt overdosert fordi jeg er litt "på gråten" fortsatt, er apatisk/misfornøyd/likegyldig/asosial og noen dager har jeg litt sånn prikking/risting/skjelving i ansiktsoverhuden....hvis jeg nå prøver å gå ned 25mcg....men finner ut at jeg må opp igjen...vil det da ta NOK en 2-3 mnd før jeg merker virkning av økning? Jeg har jo nå ventet på økningsvirkning siden starten av februar....klønete skrevet, noen som forstod?
Det var siste nytt! Alt i alt er det jo en bra ting å bli fulgt opp!! Spent.Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
14-04-08, 12:27 #107
Jeg syns ikke du skal endre på noe nå i siste liten.
Symptomene du antyder behøver ikke komme fra stoffskiftebehandlingen.
Du hadde jo lavt ferritin bla ?
Fortell om det og la dem sjekke alt !
Og lykke til.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-04-08, 14:27 #108
Hei Finn, takk for råd.
Du har sikkert rett....håper de har satt av time til litt prat også, at jeg ikke bare skal inn til kirurg denne gangen... Det er det brevet sier. Ultralyd og biopsi...
Stemmer, ferritinen min var veldig lav - spiser jern og magnesium og b-vitaminer til den store gullmedaljen om dagen. Går vel jevnt og trutt fremover :-)
Takk for lykkeønskning - gruer meg faktisk litt. Sikkert fordi jeg er litt "skjør" om dagen.... Biopsi'n er ikke vondt, bare slitsomt å ligge å vente på at det kaaanskje kan gjøre vondt...Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
15-04-08, 09:16 #109
Hei!
Jeg har vært gjennom samme runden på Aker, og hadde da kun biopsi og ultralyd på samme dag. Fikk ingen tilbakemeldinger på funn eller videre gang i systemet før det hadde gått et par uker, om jeg ikke husker helt feil. Har også hatt time hos kirurg der, husker ikke navnet, var en helt grei opplevelse, men opplevde at kirurgen stort sett brukte hele timen på å mistenkeliggjøre mine utsagn om hvordan jeg følte meg. Så ganske gjennomsnittlig møte med helsevesenet mao
Men på ingen måte verken ubehagelig eller skremmende.
Lykke til!
-
15-04-08, 09:31 #110
Ja, denne historien minner meg om når jeg var til forundersøkelser på sykehus før operasjon. Hadde med lang liste med symtomer og ting og tang om hvordan jeg hadde det, men de bare smilte litt i skjegget av det og sa at blodprøvene mine var fine og jeg hadde ikke stoffskifteproblemer. Hadde "bare" knutestruma som skulle fikses på.
Så.....tar det som det kommer
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Lignende tråder
-
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Hei alle sammen!!
Av Nettverk i forumet PresentasjonerSvar: 8Siste melding: 24-03-07, 23:28 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12
Svar med sitat
Bokmerker