Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Dårlig immunforsvar, kan det skyldes tarmproblematikk?

Det er viktig å trappe ned når du er der, og når kroppen er frisk. Jeg var litt for kjepphøy i sommer, og trappet ned for mye. Nå skal jeg jo gå på en høy pregnenolonedose, 100 mg i tre mnd, så jeg vil vel få litt hc derfra, også.

Tror det er viktig å være der vi er, akseptere den nye virkeligheten, ikke bli for frustrert over de forandringene som ikke er av det gode. Det kan sikkert stresse binyrene. Men det er ikke lett!

Jeg har også lagt meg ut rundt livet. Klærne passer ikke, eller sitter som pølseskinn rundt nye valker. Jeg tror at det er en blanding for mitt vedkommende: hormoner og mye lavere treningsintensitet enn før. Jeg klarer ikke trene som før, da blir jeg dårligere. Jeg må ta hensyn til det, og se tiden an. Så jeg forsøker å forsone meg med min nye kropp. Det kan jo også hende at det at jeg sover så dårlig blir en stressfaktor for kroppen. Det går jo an å legge på seg av stress. Vel, jeg håper på bedre tider!

Fint at stoffskiftesymptomen har roet seg, gled deg over det!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Det kan tenkes jeg også bare må forsone meg med "min nye kropp". Synes imidlertid det er slitsomt at folk rundt en kommenterer det, inkludert fastlegen. Det gjør ikke ting bedre. Mye av utfordringene sitter i hodet som du sier- å akseptere virkeligheten og fokusere på det positive, dvs at man faktisk ikke er verre men kan leve nogenlunde normalt.

Jeg får ta nedtrappingen litt på gefulen. Jeg ser egentlig for meg at jeg trapper ned men fortsetter med stressdosering i lang tid, kanskje for alltid. Nå må jeg imidlertid komme meg gjennom vinterhalvåret uten for mange knekk i helsa først.

Jeg får hjertebank av pregnelonone, ellers skulle jeg gjerne tatt det. Synes 100 mg høres mye ut men jeg tror det er veldig bra for binyrene. Du er vel i en alder som tilsier at 100 mg er helt greit å ta også.

Trening må jeg også legge helt på hylla. For meg er trening å gå til og fra jobb, gjøre husarbeid og være med ungene. Jeg blir dårlig om jeg drar strikken for langt. Dette skyldes binyrer og ikke stoffskifte hos meg. Lurer på om jeg skal prøve å senke tyroid dosen til 180 mg slik Schjødt foreslo for deg. Vet at dette er hva han anser som max dose av tyroid. Belastningen på binyrene blir jo mindre da.

Nei, det er bare å "hang in there", så får vi håpe på bedre tider. Jeg har hatt trette binyrer siden 20- års alderen. Og du siden barndommen. Ikke rart det vil ta tid å bygge de opp igjen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg har bare lyst til å si at jeg er veldig skeptisk til dette med tarmskylling. Og det er dyrt. 950 kr pr gang. Og det holder visst ikke med en gang, du må ha 3-5 ganger...

Artikkel som uttrykker skepsis og det motsatte.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Tarmskylling kan man vel fikse selv? (Til en mye rimeligere penge?) Kan vel være greit å betale en gang og få med seg hva og hvordan, kanskje...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

...vel smgj, hvis du får til dette hjemme, så må du virkelig dele hvordan... Jeg har drevet med dette for mange år siden og årsaken til at det er så dyrt er utsyret og røropplegget...

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    ...vel smgj, hvis du får til dette hjemme, så må du virkelig dele hvordan... Jeg har drevet med dette for mange år siden og årsaken til at det er så dyrt er utsyret og røropplegget...
    Jeg snakker uten erfaring og er tydeligvis "busted". (Og godt er det om jeg tar feil.) Jeg trodde det var så enkelt som å få væsken dit den skulle og la den virke. Og utstyr for "colon cleanse" er iallfall tilgjengelig med instruksjoner til hjemmetruk. Om det er noe som samsvarer med det en profesjonell ville bruke - og er like effektivt, det aner jeg ikke.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

He, he...alle kan ta feil sa pinnsvinet og krabbet vekk fra hårbørsta... Jeg vil tro at det du refererer til har mer med et klyster å gjøre og jeg er jo generelt ikke stor tilhenger av dette til hjemmebruk for alle og enhver heller. Sånt blir nok dessverre misbrukt av endel som har spiseforstyrrelser blant annet. Men alt finnes jo tilgjengelig for alle og enhver i dag og ikke alt brukes med like stor innsikt og fornuft, og sånn er det jo bare. I en vanlig tarmskylling brukes mengder på 70-80 liter vann, ikke noe du har lyst å syssle med på badet hjemme med andre ord;-)

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn