Heisann
Jeg tror at mange som har fått ME diagnose har ubehandlet eller dårlig behandlet lavt stoffskifte. Slik jeg ser det er ME en symptomdiagnose som ingen vet hva skyldes akkurat likt med fibromyalgi. Mange pasienter lar seg utmatte av helsevesnets manglende evne til å sette diagnoser og aksepterer disse diagnosene. Som pasient som selv er rimelig lei av å lete etter diagnose svar jeg ikke kommer til å få har jeg full forståelse for dette. Det fine med å mangle diagnose er likevel troen på at i morgen kan jeg være helt frisk:-)

En liten digresjon i forhold til ditt spørsmål, men jeg ønsker å kommentere det at du ble dårligere av stoffskiftemedisinene dine når du fikk EB virus. Så langt jeg klarer å forstå biologien er det ingen ineraksjon mellom viruset og stoffskiftemedisin. Derfor er den eneste logiske forklaringen jeg klarer å finne at binyrene dine har fått en knekk av viruset. Svake binyrer gjør nemlig at man kan føle seg dårlig av stoffskiftemedisin. Detter er et problem du bør være oppmerksom på når du evt starter med stoffskiftemedisin igjen. Får du samme reaksjonen pånytt bør du få sjekket cortisol nivået ditt. En annen mulig forklaring som du selv såvidt antyder er at tilfeldigheter i sykdomsforløpet gjorde at det kunne synes som om du ble dårligere av stoffskiftemedisin. Uansett vil jeg påstå at det er ikke på noen måte heldig for din helse å gå uten stoffskiftemedisiner. Lykke til.