Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: D-vitamin
Hybrid View
-
25-11-10, 17:58 #1
Sv: D-vitamin
Vel... rett meg om jeg husker feil - men snakket ikke du om at Erfa-dosen du tålte bare ble mindre og mindre...? Har det sammenfallende tidsrom?
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
25-11-10, 18:40 #2
Sv: D-vitamin
ja, faktisk kan en si det. Ikke bare ERFA, men dosebehovet ble generelt lavere ved introduksjon av D-vitamin.
Om en ser stort på det.
Før jeg tok mine første D-vitaminer juli-08, var dosen 4-5 Grain/dag, og behovet for å senke dosen oppsto umiddelbart. Jeg skriver jo opp ALT - og kan se at det ble noe oppogned hele året etterpå, men til gjennomsnittlig 3 Grain.
Leggkrampe problemet mitt økte og ble til tider helt akkutt. Da fant jeg ut at salt hjalp. Det hjalp også når jeg våknet om natta !
Nå, etter flere år på D-vitamin er leggproblemet borte.
Etter at jeg begynte å blande ERFA i Westhroid-dosen steg først dosen til 4G, for så å falle till 2G etter å ha gått på ren ERFA i 4uker.
Det skjedde 1uka i juli da jeg ikke hadde tatt D-vitamin tabletter, men jeg hadde eksponert meg kraftig for sola da jeg var på padletur ei uke. Padling i bar overkropp er nok en D-vitaminkilde som skal regnes med.
Så begynte jeg jo igjen i september, men dosebehovet er omtrent 2Grain som det ble da. Har også bytta til Thyroid-S nå for snart ei uke siden, og dosen er uendret.
Så en av de ting som får dosen til å endre seg, eller blodverdiene til å endre seg, er den mengde D-vitamin man får.
Det finnes avgort flere påvirkere til dette. Feks et måltid med Soyaproteiner i ny og ne...... En kjapp hamburger, ei pølse osv...• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
B12-vitamin
Av nora i forumet B-vitaminerSvar: 128Siste melding: 01-12-11, 18:13 -
10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 21-05-10, 18:35 -
D-vitamin
Av Carro i forumet D-vitaminSvar: 3Siste melding: 23-06-09, 10:57

Svar med sitat
Bokmerker