Min egen erfaring og generelt inntrykk ellers, er at stoffskifteproblematikk ikke er godt ivaretatt. Hverken på fastlegenivå eller på spesialistnivå. Det er store variasjoner og man kan være heldig - har jeg hørt.....

Særlig gjelder dette de som er i lignende situasjoner som din. De får gjerne en vente-å-se type beskjed. Jeg tror ikek de er klar over hvilke konskvenser det kan få for den enkelte.
Så er mitt intrykk at fastleger gjerne etterkommer de ønsker pasienten har til å få tatt ønskede plodprøver. Det har med å skape visshet å gjøre.

En venn i samme situasjon har kanskje fått tatt de prøvene du ønsker ....?

Som nevnt er blodprøver et viktig diagnoseinstrument i en undersøkende fase.
De du har tatt, indikerer at kjertlen får beskjed om å produsere mer fT4 - så det er viktig å se neste gang om den klarer det.

Så er det meget viktig å få avklart antistoffsituasjonen - ta prøver.
Og siden du er i en situasjon der legen bare kan henvise til at alle prøver er innenfor ref.verdiene, er det viktig å se hvordan kroppen reagerer på den stoffskifte-situasjonen den har levd under i der siste.
Det er prøver som varierer med den reelle stoffskiftetilstand som tot.kolesterol, SHBG, homocystein, karotener. Prolaktin kan også være en prøve for deg.