Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
23-11-10, 23:16 #6
Sv: Lavt stoffskifte--Noen som kan hjelpe meg med svar på blodprøve?
Jo - hver lab sine referansegrenser.
Det kommer av faktorer som forskjellig analyseutstyr o.l. men også befolkningsgrunnlag. Referansegrensene fremkommer av det statisktisk mangfold som labben har til rådighet. Feks mener jeg å ha lest et sted at man bruker overskuddsblod fra analyser til antatt frisk pasienter til dette.
Og du er som vi andre bare en i mengden Mac.....
Din verdi er den som passer for deg. Hvis fT4 burde vært 20 vil ikke 16,3 passe for deg. Du vil etterhvert utvike symptomer som de nevnte.
Men de er ganske allmenne - mange sykdommer og tilstander har akkurat de samme som stoffskiftesymptomer. Bare at vi har litt verre, litt oftere og tør ikke klage av frykt for å miste jobb og sosial stilling.
TSH er et hormon kontrollsenteret i hjernen lager, og det er kun kjertlen som bruker dette. Er det mye av det ,slipper mye jod inn til kjertlen, som gjør at det blir produsert flere stoffskiftehormoner.
Verdien 1 er en idel status. Under 1 er fT4 for høy, over 1 er den for lav.
Denne varierer hele tiden for å opprettholde en passe lagerstatus av fT4.
En bør nok følge opp målinger hver annen/tredje måned og se om det bedrer seg eller forverrer seg.
Ta for all del antistoffmålinger.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Svar på blodprøver... Noen som kan hjelpe?
Av Miori i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 26-09-10, 22:54 -
nye blodprøve svar hjelp
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 18-03-09, 17:12 -
Noen som kan hjelpe meg med å forstå blodprøve resultatet?
Av Mona K i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-04-08, 18:27 -
blodprøve svar etter intatt armour noen som vet hvor mye
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 29-06-06, 15:25 -
Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 06-07-05, 22:25

Svar med sitat
Bokmerker