Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
15-11-10, 14:10 #1
Sv: "Bivirkninger" av challenge-kur mot matintoleranse
Ut fra det du skriver om menyen står du ikke på lavkarbo? Det høres deilig ut! Jeg har også tatt en test på matvareintoleranse, så jeg regner med at jeg får en spesiell diett en stund, jeg også. Når vi ikke spiser brød, så må det planlegges litt. Og jeg er ikke alltid like flink. I dag føltes maten litt stusselig, så snart skal jeg gå ut i butikkene og se om jeg finner noe å lage god mat av. Så den planleggingen, den er vesentlig!
Inspirerende lesning, fint å høre at det går fremover• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-11-10, 15:21 #2
Nei. Jeg har ikke fått noen prinsippiell beskjed med hensyn til karbisene.

De som er "tillatt" er jo de i ris, poteter, frukt og grønnsaker. Så siden jeg ikke tar mer enn 1/3 av tallerkenen med ris/potet så blir det ikke så mye karbohydrater i forhold til før hvor jeg spiste mye (grovt) brød.
Men jeg kjenner det om jeg spiser et "måltid" med bare frukt. Da kommer blodsukkerspøkelset. Så om jeg spiser kun frukt så forsøker jeg å balansere med nøtter. Nå høres dette forferdelig gjennomtenkt ut, men det er det ikke altså.
Og for meg er ikke denne dietten en religion som at jeg er sikker på at jeg skal følge. Derimot er jeg ganske så sikker på at dersom jeg ikke får varige utslag på egg, sukker og mel så kommer jeg til å gafle i meg en tilfeldig sjokoladekakebit "i min vei"...
Men jeg tror nok også at jeg skal forsøke å ikke gjøre verken hvetemel eller sukker til hverdagsmat igjen heller.
Om du skal på samme kur som meg så anbefaler jeg boka
http://www.amazon.com/Tired-So-Yeast.../dp/0933478259 for å få litt mer innsikt i tankegangen bak... og hvilke legemidler/naturlegemidler som står til rådighet.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
18-11-10, 08:08 #3
En "bivirkning" til:
- NADA luft i magen lenger. Jeg har ikke vært så plaget at det har vært sosialt hemmende.... men nok til å få knip innimellom og nok til at Husets Herre har vært sur når jeg en gang iblant har "braket til" litt for nært ham...
Men nå - NADA.
Har forresten funnet ut at rismelk naturell er "lov". Så da har jeg noe å blande ut det smakløse pulveret i som fungerer. Det blir som en litt søtlig vaniljemelk og er da overkommelig.
På Svinesund har de nøtter i ganske store mengder relativt rimelig slik at jeg også fikk fyllt opp nødrasjonene. (Jeg må reklamere for Norby kjøpesenter. Matbutikkene der har et stort utvalg av glutenfritt/melkefritt og uvanlige gryn/frøsorter som quinoa osv. Og i tillegg er det et par bra utstyrte helsekoster der samt at prisene er ikke så halvgale... så er man på sånn diett så er det antakelig verdt kjøreturen selv på ganske lang avstand som Oslo om man handler litt større kvantum.)
I dag syndet jeg mot regelen om å ha maten klar dagen i forveien så det blir gresskarsupperester fra termos på jobb. (Gresskarsuppe på hjemmelaget buljong og kokosmelk i stedet for fløte.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
18-11-10, 08:13 #4
Så flott at luft og knip har gitt seg! Jeg har fortsatt luft i magen, og mistenker at det er endel ting jeg spiser som jeg skal fjerne når jeg tar en slik eliminasjonsdiett. Blodprøva er tatt. Fint å høre gode nyheter! Jeg vurderer å kjøpe meg en kalkun eller et lammelår å ha som langtidsproviant. Det vil si, kjøper jeg et lammelår, får jeg nok ikke ha det alene....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker