Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Threaded View
-
28-08-10, 14:01 #5
Sv: Anti TPO
Jeg forstår deg slik at du selv mistenker at du har lavt stoffskifte, og svaret mitt må derfor sees i lys av dette. Så får jeg beklage hvis jeg har misforstått deg.

Antistoffene har i høyeste grad relevans. Hvis du har anti TPO pluss symptomer på lavt stoffskifte, så har du etter min mening lavt stoffskifte. Man kan ha antistoffer og likevel være frisk. Mange sier at man kan få symptomer av antistoffene i seg selv. Her vil det kanskje være enklere å få fastlegen til å starte opp behandling.
Ikke slutt å ta antistoffprøver. Smart å se om disse er stigende. Man kan også få lave vitaminverdier av lavt stoffskifte. Har du sjekket B12 og folat? Samt ferritin, hb, kolesterol. I "gamle dager" før man fant opp stoffskifteprøvene var det disse som "avgjorde" om man fikk diagnosen lavt stoffskifte, sammen med pasientens symptomer selvsagt. I dag er legene altfor opptatt av prøvesvar. Du bør stå på hvis du mener du har lavt stoffskifte, og kreve prøvebehandling. Spør legen om han behandler prøvesvar eller om han behandler pasienter.
http://nevro.legehandboka.no/prover-...rmon-3006.html
Se om denne linken gir deg mer?
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker