Sitat Opprinnelig skrevet av jolene Vis post
Jeg har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen nå etter noen måneder på opptur etter d-vitamintilskudd. Jeg har derfor bedt om utskrift av blodprøver i håp om at jeg kan finne svaret der...

Men det betyr at anti-TPO egentlig ikke har noen relevans?
Jeg forstår deg slik at du selv mistenker at du har lavt stoffskifte, og svaret mitt må derfor sees i lys av dette. Så får jeg beklage hvis jeg har misforstått deg.

Antistoffene har i høyeste grad relevans. Hvis du har anti TPO pluss symptomer på lavt stoffskifte, så har du etter min mening lavt stoffskifte. Man kan ha antistoffer og likevel være frisk. Mange sier at man kan få symptomer av antistoffene i seg selv. Her vil det kanskje være enklere å få fastlegen til å starte opp behandling.

Ikke slutt å ta antistoffprøver. Smart å se om disse er stigende. Man kan også få lave vitaminverdier av lavt stoffskifte. Har du sjekket B12 og folat? Samt ferritin, hb, kolesterol. I "gamle dager" før man fant opp stoffskifteprøvene var det disse som "avgjorde" om man fikk diagnosen lavt stoffskifte, sammen med pasientens symptomer selvsagt. I dag er legene altfor opptatt av prøvesvar. Du bør stå på hvis du mener du har lavt stoffskifte, og kreve prøvebehandling. Spør legen om han behandler prøvesvar eller om han behandler pasienter.

http://nevro.legehandboka.no/prover-...rmon-3006.html

Se om denne linken gir deg mer?