Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Gravid og engstelig
Threaded View
-
30-07-10, 21:59 #1
Gravid og engstelig
Er helt ny her.... Veldig mye god informasjon :-)
Ble dårlidg for åtte år siden. Helt utslått. Var så kraftløs at jeg ikke orket å holde hodet oppe, måtte støtte det. Sov nesten døgnet rundt. Fikk samtidig et veldig trykk i halsen, kunne ikke ligge på rygg. Fikk også samtidig psoriasis på albuer og i hodebunn. Videre hadde jeg ingen tiltakslyst, hukommelse lik 0, kunne ikke følge med i en enkel samtale, mistet tråden. Hadde mange flere symptomer som også stemmer med lavt stoffskiftet. Alle prøvene hos legen var helt normale, bortsett fra lav på jern og lav på østrogen.
Morgentemp på 35.5...
Tok blodprøver med "jevne" mellomrom som alle var normale. TSH gikk sakte oppover og T4 nedover, men godt innenfor normalen.
Jeg skiftet lege for 1,5 år siden og han gav meg motvillig Armour, jeg fikk et helt nytt liv!
Fikk gnisten tilbake i blikket, trykket i halsen forsvant og fikk mer energi :-) depresjon og tungsinn forsvant også! Folk spurte hva som hadde skjedd med meg :-)
Må nevne at jeg har PCOS og hadde gallestein og betennelse i galleblæren for 2 år siden. Legen ville ikke måle kolesterol fordi jeg var for ung (??) er 35 år.
Etter at jeg startet på Armour (går nå på Thyroid) forsvant de gule avleiringene jeg har hatt på hviten i øyet. Hadde godt synlige klumper!
Nå, etter jeg ble gravid har jeg blitt dårligere igjen.
Har tatt 60 mg Thyroid hver dag.
De siste prøvene min var:
FT4 8.7
TSH o,24
T3 2.3
TBG 33
TRAS <1.5
T4 94
FT3 4,8
S-Thy.perox.antis. 12
S-GT 7
S-ALAT 1
S-Bilirubiner 4
S-Ferritin 11
Rett før jeg ble gravid (2uker) I midten av januar
S-FT4 13,5
S-TSH 0,12
S-T3 1.6
S-Thy.perox.antis <10
S-T4 70
S-Ferritin 40
Legen mente jeg er overdosert etter denne prøven.
Etter siste prøven har jeg selv økt dosen fordi jeg følte meg helt på "felgen" og var så utrolig deprimert. Etter nå to uker på økt dose, føler jeg meg my bedre igjen :-)
Jeg blir så forvirret når legen sier noe og jeg føler noe annet. Er selvfølgelig redd for å overdosere, men da hadde vel verdiene vært annerledes??
Kjenner jeg bruker mye energi på å gruble på disse tingene.
Noen som har noen kommentarer til prøvene, og hva de vil si/betyr?
Veldig takknemlig for tilbakemelding :-)For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Er gravid - hva nå?
Av Oslofia i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 24-03-10, 21:49 -
Gravid med nr 2
Av bOnZiE i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-02-09, 19:31 -
Gravid og høy TSH
Av Sigrid i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 11:13 -
Jeg blir små-engstelig når jeg leser her inne på forumet
Av Linn i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 4Siste melding: 20-11-06, 00:26 -
Vanskelig å bli gravid?
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 25-05-05, 13:54

Svar med sitat
Bokmerker