Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Threaded View
-
04-07-10, 17:50 #9
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Liothyronin er kroppens stoffskiftehormon og virker derfor nesten øyeblikkelig.
Om du ikke kjenner noe virkning sånn en time etter tablettinntak, virker det nok ikke hos deg. Men det kan ha en langtidsvirkning.
Så blir du jo mer sliten når du reduserer Levaxindosen - prøv heller å øke den litt.
Jeg forsøkte jo Lio da jeg gikk på Levaxin, og fT4 falt, så jeg måtte øke Levaxindosen.
Det er mange Tyroider, og det er - nesten - slik at hvert land har sin egen.
Men de vi kan regne med å få tak i her, er vel først og fremst den Canadiske ERFA Thyroid, og vel også Armour - som har reist seg fra asken etter problemene i USA. Hvis de fremdeles vil produsere etter den nye metoden kan ikke jeg anbfale den, etter å ha brukt den nye i 1 1/2år.
På nettet kan mye skaffes, feks Thyroid-S , Nature Thyroid eller Westhroid.
Alle nevnte er USP godkjente.
Hvis du vil forsøke, er det beste (ikke det letteste....) å spørre legen om du kan få en prøveperiode, og begrunne det med at Levaxin har for dårlig effekt.
Leger er gjene svake for den ordstilling og begrunnelse.
ERFA skriver legen da ut på "søknad om registreringsfritak", som du går til apoteket med og handler på vanlig måte.
Du må betale "morroa" selv.
Også om dette er det som skal til får å gjennvinne din helse - feks slik at du kommer i jobb igjen.
500stk 125mg EFRA koster noe over 1500,- og holder første året. Dosebehovet kan stige til 1,5 - 2 slike tabletter etterhvert.
Så er det jo flere her på forum fra ditt område - kanskje du kan få en PM fra noen av dem om leger i området ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker