Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
06-02-10, 22:20 #1
"Studie" Thyroid vs. Synthroid (Levaxin, Eltroxin)
Kunstig eller syntetisk stoffskiftehormon ?
Jeg har noe gammelt stoff her, men det er intressant. Behandlermiljøet ser ut til å sitte fast i gamle spor, og det kan være lurt å vite litt om hvordan de er havnet der, og hvorfor.
Det handler om en studie fra 1981 hvor man plukker ut noen eutyroide Levaxin-pasienter og ser hva som skjer ved en overgang til Tyroid.
Studiet er ett av meget få, og ble brukt i syntetindustriens markedskrig mot de vel etablerte Thyroide produkter som til da hadde vært enerådende.
Og jeg har ikke sett studier der man går motsatt vei - altså, den veien de fleste pasienter går.....
Mye kunne sikkert sies om de tyreoide produkter den gangen. På 30 år må en forvente at industriens produksjonsmetoder er vesentlig endret. Man kan vel også anta at konkurransen med syntetindustrien kan ha gjort tyroidene bedre enn de var ?
Tiden er overmoden og skriker etter mer kunnskapsbasert konkurranse, og med mer fair metoder !
Legg merke til at studien ikke vurderer hvordan en eneste pasient synes produktene virker.
Det er ikke så viktig - det er mye viktigere å sammenlikne blodverdier med det optimale. Og det "optimale" er det instrumentene forteller de finner i friske mennesker.
Hva de til enhver tid brukte instrumenter forteller, er mye viktigere enn hva vi syns........
Er man på feilspor her kanskje ? Studien kan jo da ikke brukes ! Jeg mener - ikke av oss ihvertfall !
Hadde mennesker blitt spurt om virkningen, måtte vel instrumentenes tale vrakes - og den sjansen kan man ikke ta ! Syntetindustriens argumentasjon støtter seg jo på instrumentenes tale - ikke på menneskets........
Og hvem betaler studiene ?
Gjett en gang......
Vi kan ta den i broderfolkets talemål, men de som vil ha den orginalt kan jo klikke litt der :
http://www.lakartidningen.se/07engin...rticleId=12673
Og vi kan ta med hva Stockholms Tyreoideaforening sin kommentar til studien :
http://www.lakartidningen.se/include...eId=12673#3109
Her nevnes jo fler googelbare godbiter i en ellers god kommentar. Kanskje også overraskende fra det holdet ?
http://www.sbu.se/sv/Publicerat/Uppl...oxin-preparat/
Det er jo å håpe at jeg bare har funnet litt av alt det som finnes.
Fint om de som finner liknende temaer behandlet publiserer det her.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Stop-thyroid-galskaben!
Av Anisa i forumet Bøker om lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 11-09-14, 12:04 -
"Butterfly" A Thyroid Poem
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 04-03-10, 15:49 -
"Studie" Thyroid vs. Synthroid (Levaxin, Eltroxin)
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 07-02-10, 10:31 -
"Could It Be My Thyroid?" af Dr. Sheldon Rubenfeld
Av Anisa i forumet Bøker om lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 18-04-09, 18:34 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker