Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
04-02-10, 19:20 #1
Kolesterol-sænkende effekt af dextro-thyroxin hos patienter med hyperkolesterolæmi
Kolesterol-sænkende effekt af dextro-thyroxin*) hos patienter med hyperkolesterolæmi og koronar-sygdom
E. C. Horning1, W. L. Holmes1 and D. H. Wheeler1
(1) NAIP TUNA, University of Minnesota Medical School, Minneapolis, Minnesota. Received: 14 April 1963 Accepted: 1 October 1964
Journal: Journal of the American Oil Chemists' Society
Publisher: Springer Berlin / Heidelberg
ISSN 0003-021X (Print) 1558-9331 (Online)
Issue Volume 41, Number 11 / November, 1964
Category: Technical
DOI 10.1007/BF02676264
Pages 756-759
Subject Collection: Chemistry and Materials Science
SpringerLink Date Saturday, July 21, 2007
Abstract:
63 patienter med hyperkolesterolæmi og koronar sygdom, blev behandlet med d-thyroxin**) for en gennemsnitlig periode på 16 måneder. D-thyroxin nedsat serum kolesterol uden at øge stofskiftet væsentligt, ved dosering fra 4-8 mg/dag.
Hos 56 patienter med essentiel hyperkolesterolæmi har d-thyroxin sænket serum kolesterol hos lidt over halvdelen af patienterne. Hos fem patienter med hypothyroidisme og hyperkolesterolæmi, der behandles med skjoldbruskkirtel-ekstrakt (Thyroid USP), resulterede tilsætning af d-thyroxin i en markant og vedvarende sænkning af serum kolesterol uden at forårsage hypermetabolism.
Hos to patienter med diabetes mellitus og hyperkolesterolæmi har d-thyroxin sænket serumkolesterol uden nævneværdige konsekvenser for den diabetiske tilstand og insulinbehovet. Stigning i angina blev set hos 13% af patienterne. D-thyroxin sænker serum kolesterol ved at øge nedbrydningen og udskillelsen af kolesterol.
Kilde: http://www.springerlink.com/content/0030368273540r1h/
Free Prewiev kan downloades her
*) + **) Hvad er dextro-thyroxine også kaldt d-thyroxine?
Det er vi ved at finde ud af. Læs også denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9473
Opdateres....• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Liten effekt av medisiner?
Av bentedermeg i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 43Siste melding: 21-02-10, 16:54 -
Co-enzymet Q10 og kolesterol-sænkende midler.
Av Anisa i forumet KolesterolSvar: 0Siste melding: 22-01-10, 13:52 -
Trijodtyronin (T3) har en gunstig effekt i hjernen
Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 0Siste melding: 29-08-09, 10:09 -
effekt av Neo mercazole?
Av april i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 23-05-08, 07:55 -
Effekt av Armour
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 14-06-06, 11:43


Svar med sitat

Bokmerker