For ca. 5 uker siden økte jeg inntak av D3, fra 60mcg pr. dag til 75 mcg, uten å redusere på Levaxindosen,- tok 175 mcg pr. dag. Etter noen dager smalt det, ikke i sikringsboksen, men i hele kroppen. Var på grinern i en uke, helt i ulage psykisk, hadde bl.a. et slags sammenbrudd overfor Sjefen. Hele kroppen dirret, fikk røde utslett i ansiktet og på halsen, ørene var knallrøde, resten av kroppen var Blendahvit, indre "during", snørrete,m.m.

Etter en uke tok jeg ikke Levaxin 2 dager, en dag tok jeg 150mcg, ingenting den 4. dagen og 125 mcg hver dag deretter. D.v.s. har tatt 125 mcg Levaxin i ca. en måned + 75 mcg D3 hver dag. I tillegg til Spektro, B12, Magnesium, Hemofer og C-vitamin. Etterhvert roet kroppen seg.

Dette var en skrekkopplevelse og jeg begynner å bli grundig lei av å være syk. Bruker mye krefter på å prøve å være positiv, men etter 4 år, tærer det på.

Nå lurer jeg på om stoffskiftet er i ferd med å bli for lavt; har gått opp 2 kg på 1 mnd. uten å endre kostholdet,- det er ikke mye, men vil det stoppe?
Andre symptomer; har blitt litt tregere i tankegangen, har en spesiell svettelukt som jeg husker fra tiden stoffskiftet var for lavt. Riller på neglene, litt deppa, mindre initiativ, isolerer meg, trenger mye tid alene, mer omstendelig mht Saker og Ting som Må ordnes, m.m.

Synes det er vanskelig å finne ut av hva jeg bør gjøre videre. Måle temperaturen og ta blodprøver bør jeg klare å ordne.

Neste gang D3 skal økes, skal jeg være omhyggelig med å gjøre det når jeg har ferie!

For ca. et par år siden stod det en artikkel i Dagblader om at mye svetting kan skyldes lavt stoffskifte. Det var en hudlege på Rikshospitalet som ble intervjuet. Har prøvd å spore artikkelen, men er nok ingen dataekspert.Har noen andre lest artikkelen?

Har noen andre opplevd overdosering etter økning av D3?

Med optimistisk hilsen til alle som strever, tross alt! Vi må ikke miste håpet om å bli bedre!