Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
01-11-09, 22:20 #1
THS er 0,0, overmedisinert av thyroxin og liothyronin?
Jeg har hatt hypothyrose (lavt stoffskifte) i mange, mange år før det ble oppdaget. Ble operert i 2003 og reoperert i 2004 for residiv. De opererte ut begge biskjoldkjertlene pga. for høyt calsium (2.8 FØR op.) hadde adenom.
De opererte også ut halve skjoldkjertel. Dette er 5 og 6 år siden. Ble også smittet av gule staffylikopper etter operasjonen på sykehuset, og fikk diclosil (meget sterkt antibiotika ) i.v. i 14 dager på sykehus. Var meget syk.
Etter operasjon har jeg aldri vært bra. Er uføretrygdet. Jeg føler meg aldri uthvilt, må sove flere ganger iløpet av en dag, er kald oppå huden, kroppstemp. på 35.5 gr. har lagt på meg 40 kg de siste 5- 6 år, stiv i alle ledd- vanskeligheter med å ta på sokkerosv. osv. Det aller verste er alle smertene jeg har fått i kroppen det siste året, som om jeg har gikt- problemer å gå ned trappa osv.
I 4 år har jeg tatt 100 mikrogram thyroxin i 4 ukedager og 50 mikrogram thyroxin de andre ukedagene. Det siste halve året har jeg økt doseringa pga at min tsh er på 0.0.!!!!! Bruker nå 150 mikrogr. thyroxin HVER dag og i tillegg 20 mikrogram liothyronin pr. dag.
Indremedisineren jeg nylig var hos mente jeg var OVERDOSERT. FRI T4 ER 16.3, FRI T3 ER 6.8 OG TSH 0.0. Legen mente jeg skulle sløyfe liothyronin helt og øke dosen med levaxin med 50 mikrogram pr. dag.
Dersom jeg seponerer, slutter, med liothyronin, blir jeg veldig dårlig i nervene og dep. HVA SKAL JEG GJØRE SYNES JEG BLIR DÅRLIGERE OG DÅRLIGERE HVER DAG TROR IKKE KROPPEN MIN TÅLER THYROXIN OG TENKER PÅ Å STARTE MED ARMOUR.
Noen der ute som har erfaring endre kosthold gå over til armour, hvor får j det fra?? + er det sikkert i disse svineinfluensa tider??? Hva med vekt, nytter det å slanke seg og begynne å trene ???? Har hørt at vekta ØKER hele tida når en har hypotyreose.
Må nevne at jeg verken røyker eller drikker alkohol, og har trent spinning i 12 år før jeg ble syk. Jeg er så stiv i kroppen at det å reise seg opp fra stolen, gjør vondt, for ikke å snakke om å gå tur kroppen dvs beina verker etter å ha gått en times tid forsiktig, men jeg går for det. Bruker oxo 6 forskjellige blodtrykksmedisiner pga. for høyt blodtrykk og blodtynnende medisiner.
Indremedisineren mener alle mine plager skyldes blodtrykksmedisinene mine. Jeg bruker daglig selo- zok 50 mg. norvasc 5 mg, aldactone 25 mg. attacand 32 mg., samt albyl e 75mg.
Finnes det NOEN DER UTE som kan dele sin erfaring med hypothyrose med meg.????? Er medlem i hypotherose- foreningen siden i sommer.
Lignende tråder
-
Østrogen og thyroxin
Av Vigdis i forumet Andre hormonerSvar: 11Siste melding: 13-01-10, 11:43 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03 -
Er jeg overmedisinert?
Av femalia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 04-07-07, 15:54

Svar med sitat
Bokmerker