Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Threaded View
-
24-10-09, 22:30 #1
Lavt stoffskifte - hvorfor vente med behandling??
Takk først og fremst for alle dere som er inne her å skriver. Dette er nytt for meg. Jeg trenger virkelig råd fra dere som sliter med lavt stoffskifte.
Har startet på behandling med Isotretinoin orifarm for 1,5 mnd siden. I denne forbindelse er det krav om jevnlig oppfølging med bla blodprøver. Etter forrige prøve fikk jeg en telefon fra legen som hadde mistanke om lavt stoffskifte utfra blodprøven. Jeg fikk beskjed om å komme innom å ta en ekstra sjekk. En telefon på fredag til legesekretæren ga meg et svar på en verdi som var på 410.. Noe mer kunne ikke sekretæren si annet enn at jeg kunne vente et brev fra legen i posten. I brevet mottatt står det "Noe forhøyet antistoff. Du har såkalt latent lavt stoffskifte. Tiden fremover vil avgjøre om det skal startes opp med medisiner. Ønsker en ny kontroll i januar."
For å gjøre en lang historie kort; etter fødsel nr 2 (14 år siden) gikk jeg på en depresjonsperiode, beit tenna sammen og kom meg over det. Har alltid vært veldig aktiv, men i de 10 siste årene har jeg gradvis følt meg dårligere.
Har holdt det for meg selv at jeg tidvis er svært deprimert pga omgivelsene. Jeg er egentlig utadvendt og livlig. Har trenet og vært instruktør lenge. Men, nå er det stopp. Hadde det ikke vært for at jeg trenet et lag hadde jeg trolig ligget på sofaen. Men, som sagt nå er jeg utmattet. Fryser lett (gått med devold undertøy i hele sommer), sovner etter jobb, er tiltaksløs og har et treningsrom som har stått ubrukt et par år.
Følelsen av å ikke strekke til i hverdagen er pt overveldende. Jeg har vondt i musklatur og ledd. Har ikke hatt menstrasjon siden siste fødsel. Er 36 år gammel... Mitt gamle meg svinner hen.. Hvorfor vente med behandling, burde jeg gå til en spesialist, hva betyr 410.., hva betyr noe forhøyet antistoff..
Alle symptomene stemmer med det jeg leser dere skriver. Tårene triller for jeg lurer på hvorfor ikke dette ble fattet for 14 år siden. Hadde også en periode i fjor hvor jeg ble sykemeldt pga "overarbeid". Sa jo til legen at jeg rett og slett trengte å sove 1 uke.. Jeg gjorde det også. Jeg tror nå jeg har slitt med dette hele tiden. Ønsker selvsagt umiddelbart å starte behandling. Hvordan går jeg frem nå.. Jeg orker ikke vente til januar.
Takknemlig for alle innspill...
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?
Av Moxa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 64Siste melding: 17-04-10, 12:52 -
Kvinnedagen og behandling av lavt stoffskifte
Av Ruth Roland i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 5Siste melding: 23-03-10, 19:01 -
Østrogen, progesteron & behandling av lavt stoffskifte
Av Flower i forumet ProgesteronSvar: 9Siste melding: 20-12-09, 14:18 -
IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 23-10-09, 16:31

Svar med sitat
Bokmerker