Har nå gått til en endokrinolog i snart 5 år, der har jeg sammarbeidet med en sykelpleier han jobber sammen med med den hensikt å gå ned i vekt. Siden jeg startet der har jeg ikke gått ned noen ting. Etter at jeg leste om kombinasjonen T3 og T4 og viktigeten av den tok jeg dette opp i timen min og da fikk jeg til svar at det nylig var publisert en eller annen artikkel om at det nå var vitenskapelig dokumentert at det ikke hjalp å bruke Liothyronin. Legen min mente at det da var en risiko for å få kronisk høyt stoffskifte om man kombinerte denne typen midisinen med Levaxin som jeg står på i dag. Videre kunne sykepleieren fortelle at det bare var en lege i Norge som skrev respeter ut på Liothyronin. Og han kostet det vist 1500 kr å få time hos kunne hun fortelle mens hun himmlet med øynene. Dermed bestemte jeg meg der og da for at nok er nok. Jeg har flere ganger tidligere gått på diet. Jeg har ikke gått ned noe, men forsøkte igjen nå og har vært superflink i 6 uker uten å gått ned så mye som et gram. Hvis de ikke kan hjelpe meg er det liten vits i å benytte tiden min til å gå der. Men føler bare så sterkt at et eller annet er i ubalanse i kroppen min og søker derfor etter navn på en lege som er villige til å se på saken igjen og ikke er så i mot bruk av Liothyronin hvis andre mener de har positive erfaring med bruk av dette.
Lurer derfor på om noen har gode råd? Jeg bor i Lørenskog, men er villig til å reise noe om noen har en sikkelig bra anbefaling.