Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
08-05-08, 20:46 #1
Får ikke prøve Liothyronin
Har hatt en skikkelig nedtur i dag.
Har ved siste to målinger hatt "perfekte resultater" - TSH 0,8 og 1,3, FT4 22,3 begge gangene (så vidt over øvre grense). Opplever selv at jeg fortsatt ikke er bra - ALLTID manglende energi, muskel/ leddsmerter, søvnproblemer (stort søvnbehov, dårlig søvn) og meste frustrerende av alt, hodet mitt er ikke med. Glemmer, mister, roter, har problemer med å finne ord, sier feil ord uten å høre det selv osv. Tørr hud, tynt og dårlig hår.
Fastlegen min har vært veldig ålreit, og er oppriktig opptatt av å hjelpe meg. Men nå har hun tydeligvis kommet til veis ende. Jeg foreslo at jeg kunne få prøve Lio - noe til og med legene på Ullevål i sin tid mente jeg skulle om jeg ikke følte meg 100% på levaxin. Hun hadde ingen pasienter som hadde gått på kombinasjonsbehandling, og ville snakke med Aker for å få råd. Aker sier da at prøvene mine er perfekte, at det hele nok bare følger av påkjenningene jeg har vært gjennom (les: psykisk), og at Lio ikke var å anbefale fordi det "forstyrrer" TSH. Det ville være umulig å følge meg opp på en god måte om jeg fikk Lio..
Og fastlegen min vil ikke gjøre annet enn ekspertene anbefaler. Så her sitter jeg. Med skjegget i postkassa. Og får vel snart bare innse at livet aldri blir som før, og at jeg kommer til å ha det dritt resten av livet. Fastlegen ville jeg skulle komme til henne igjen om tre uker, så skulle vi se hvordan jeg følte meg da. Tror ikke jeg gidder det, nei. Har holdt på i sju år nå, og orker ikke mer. Hva skulle skje om tre uker liksom? Ta noen nye perfekte blodprøver og gå hjem igjen?
Bare gi opp og innse at jeg ikke skal være i full jobb, ikke ha et sosialt liv, alltid beklage for ungene at jeg er så sliten at jeg ikke orker ditt og datt, aldri være meg selv igjen. For det viktigste er at TSH-prøvene er troverdige.
Møkkadag!
Måtte bare få sagt det :evil:
Lignende tråder
-
Hvordan overbevise endokrinologen om å få prøve Liothyronin?
Av Lissa i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 0Siste melding: 21-10-11, 11:44 -
Fikk prøve Liothyronin
Av jorunnhf i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 18Siste melding: 01-10-10, 13:53 -
Jeg er så tungpusten! Tåler jeg ikke Levaxin & Liothyronin?
Av Flower i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 8Siste melding: 29-12-09, 18:03 -
Får ikke Liothyronin...
Av Carro i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 6Siste melding: 05-05-09, 02:00 -
Skal prøve Liothyronin over helga, men har det bivirkninger?
Av gutt_81 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 30Siste melding: 12-07-07, 17:42

Svar med sitat

Bokmerker