Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Threaded View
-
23-03-08, 12:43 #1
Bare kaos! Grenseland for lavt stoffskifte med hyper symptomene
Mitt første innlegg her, er sikkert like kaotisk som hodet og kroppen min nå. Håper noen kan gi meg noen tips eller innspill.
Fikk i november 07 vite at jeg lå i grenseland for lavt stoffskifte i forbindelse med utredning av at jeg ikke har blitt gravid etter 1,5 års prøving. Da var anti-tpo ca 150, og T4 13. Tsh har hele tiden ligget rundt 0.5. Legen gav meg levaxin, og regnet med det at det ville hjelpe på sjansen for å få barn. Men nå angrer jeg veldig på å ha begynt, få nå er jeg ikke bra i alle fall! :( Har så vidt jeg kan huske ikke hatt noen symptomer tidligere, annet enn at jeg har lett for å fryse og har hatt trøtte perioder.
Tok 25mikrg levaxin i ca 4 uker, uten at det virket inn på prøvesvar, jeg kjente ikke noe ubehag (eller behag) av det.
Fikk beskjed om å øke til 50, og gjorde det i ca 5 uker. Var ingen reaksjon på prøvesvar da heller. En stund på denne dosen var jeg mye sliten og kvalm, men det gav seg.
Fra februar fikk jeg beskjed om å ta 75 levaxin. Etter en uke ble jeg mer og mer trøtt, sliten og anspusten. Sjekket prøvene etter ca 3uker pga dette, heller ingen respons. Fortalte legen at jeg ikke følte meg bra, men hun kunne ikke tro at det hadde noe med stoffskiftet å gjøre, Hun ba meg øke dosen til 100, men det har jeg ikke villet gjøre.
Gikk til fastlegen fordi jeg er så mye anpusten, har svie og trykk i halsen/ strupen, og er utrolig trøtt. Fikk vite at blodtrykket var noe høyt, men fordi pulsen er normal nektet også hun for sammenheng med stoffskiftet. Men da viste prøvene at T4 var steget til 21,1. Er ikke det en ganske stort hopp fra 13 på tre uker?
Når jeg har lest på innleggene her er jeg ikke i tvil om at plagene mine har sammenheng med stoffskiftet, men jeg er så forvirret fordi symtptomene spriker sånn. Har jeg virkelig fått lavt stoffskifte,eller er jeg overdosert? I tillegg til trøttheteh og slappheten, og at jeg ikke orket noe fordi jeg blir så anpusten, er jeg utrolig urolig inni meg, har masse hjertebank, Føler at hele kroppen dirrer. Sover dårlig, kan våkne med panikk-følelse. Hodet er litt tregt. Er varm og kald om hverandre. Var sykemeldt en uke, men fikk ikke sykmelding videre og skjønner ikke hvordan jeg skal orke å jobbe.
Er det noen som kjenner seg igjen i dette?
Er dosene økt for raskt?
Kan man få lavt stoffskifte av å begynne på levaxin hvis man er frisk?
Noe av det såreste er jo at jeg så indelig vil bli gravid, men nå føles det fjernere enn noen gang... snufs
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte eller bare han en rekke "tilfeldige" plager?
Av Cherry i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 09-01-11, 09:50 -
Hypertyreose i grenseland?
Av Vivian i forumet Høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 10-10-10, 20:31 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Lavt stoffskifte i grenseland
Av Troj i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 11-04-10, 17:58 -
Hva er symptomene på overdosering?
Av pingu i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 16-12-07, 19:48

Svar med sitat
Bokmerker