Hej igen!

Jeg vil lige følge op på mit lægebesøg. Min faste læge var der ikke i dag, så øv øv øv. Han har fået en forskerstilling og er der kun engang imellem. Jeg var inde ved den mest inkompetente læge i stedet - hende var jeg også inde ved sidst jeg var der i februar. Hun sagde sidst at mit stofskifte ikke var for højt.... hun begik fejlen kun at kigge på TSH en ( 0,033) Ref 0,1-4.00 i februar fik jeg ikke mine laboratorietal, så jeg tog det bare for gode varer at det var inden for normalområdet. Hun har slet ikke kigget på t4, som i februar var 160 (ref 60-140) Det tror sku da pokker at jeg har haft det skidt (det så jeg først i dag fordi jeg igennem dette forum har lært at det er en god ide selv at følge med i tallene)

Denne gang sagde hun ligeledes at det så fint ud - Tsh-en var den samme. Men denne gang bad jeg så om en kopi af mine laboratoriesvar og T4 viste stadig for højt 146 ( ref 60-140) Det så jeg så først da jeg kom hjem og hun sagde at vi da godt kunne tage lidt af dosis...hvis jeg følte mig overdoseret,.... sæk.. hunskulle da tage og læse lidt på lektien, synes jeg. Hende skulle jeg ikke til at snakke med naturligt thyroid om, når hun ikke engang kan læse en blodprøveseddel. Da jeg havde været inde hos hende den inkompetente gik jeg ind til sygeplejersken og sagde, at jeg altså ikke skulle ind til hende mere og at jeg VILLE ind til min faste læge. Sygeplejersken var meget sød og forstående og hun sagde at hun godt kunne forstå mig og at det behøvede vi ikke vade mere i :-) Så det er jeg blevet lovet og hun sagde at jeg skulle ringe, når jeg fik tiden og sikre mig at jeg havde fået tiden hos min faste læge.

Jeg skal så have en tid igen om 14 dage - det handler nu om noget andet. Jeg har fundet en knude og jeg er bange for det er en metastase (jeg har jo haft kræft i skjoldbruskkirtlen) Jeg skal til ultralyd og bagefter snakke med min faste læge. Jeg er en smule smånervøs over den knude, må jeg indrømme. Det gode er at min thyreoglobulin ikke var målelig - det er godt.

Jeg håber det fortsat går godt med at tage Westroid

MVH Lene