Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Ei til som trenger hjelp
Threaded View
-
10-05-07, 23:21 #9
Godtfolk!
På de tallene - nora, hm... jeg vet ikke, for hun hadde jo sluttet å ta dem, så gikk hun til legen fordi hun var så deprimert og ble derfor satt på anti-depressiva. Men jeg snakket jo med henne før hun nå tok prøvene, og da hadde hun kommet til å tenke på hva jeg tidligere hadde fortalt henne, så hun hadde tatt thyroxin igjen. Først 100 mikrogram en dag, men så husket hun at jeg hadde sagt det kanskje kunne være farlig for noen, i alle fall gi ubehagelige reaksjoner, så tok hun 50 i to dager. Men jeg sitter her og tenker på at hun faktisk kan ha tatt medisiner samme dag hun tok prøver. Siden hun foreløpig ikke har særlig god greie på det, ser jeg ikke det som en umulighet... Og nå, etter at hun ringte på prøvene, så tar hun kanskje ikke thyroxin igjen i det hele tatt. Jeg tror hun skal til legen på tirsdag, derfor ville jeg drøfte saken med dere kloke hoder først, så skal jeg overbringe alle visdomsordene til henne ;)
Ung? Hun er ca 32. Og hun forteller om symptomer fra ungdomsårene. Da vet jeg ikke hva som er mest gunstig: hurtig eller langsom opptrapping. Det har kanskje ingen betydning i denne sammenhengen. Det viktige er at hun sliter ganske mye, spesielt i perioder, og hun skal jo fungere som mor og det hele, så jeg er litt bekymret for henne og ønsker at hun skal få best mulig hjelp nå. Hittil har hun stolt litt for mye på legene (selv om hun ikke tok thyroxinen sin da hun fikk beskjed på det), og det gjør vi vel helt til vi erfarer at det faktisk ofte er lite de kan hjelpe oss med og at vi må følge med selv.
Hva? Senker antidepressiva serotonin? Hva skal hensikten være med det da? Jeg hadde vel trodd det var omvendt... Jeg har i alle fall reagert veldig dårlig på de antidepressiva jeg har forsøkt. Nå er jeg ganske ille i kroppen og det hele, så psyken hangler ganske mye for tiden. Men jeg tror faktisk ikke jeg er fullt så ille som jeg pleier i en slik situasjon, så jeg tror faktisk at Liothyroninen hjelper meg litt her. Så alkohol øker serotoninen? Så spennende. Husker du fortalte noe en gang om at folk med lav FT3 ofte følte seg bedre av alkohol, men at det var en dårlig måte å få opp dette på (eller ca. noe slikt). Tror du da at det blandt alkoholikere finnes flere med lav FT3 enn i befolkningen ellers?
Ja, Tynn Tråd, jeg vet ;) Tror ikke hun har ME, men det har kanskje jeg."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Å følge endokrinologens anbefaling, operere bort kjertelen...
Av MetteS i forumet OperasjonssalenSvar: 9Siste melding: 07-02-07, 19:27

Svar med sitat
Bokmerker