Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
17-01-07, 23:16 #2
Lakrisrot
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinp ... yc_gla.htmURTENS EGENSKAPER OG VIRKNING
Betennelseshemmende, krampeløsende, febersenkende, slimløsende, hostelindrende, bløtgjørende og smørende på slimhinnene, binyrestyrkende, mildt avførende, urindrivende, bakteriehemmende, virushemmende, immunstyrkende, magesyredempende, sårhelende ved sår i mage og tolvfingertarm, gallestimulerende, kolesterolsenkende og allergidempende. Lakrisrot er en antioksidant og er ved dyreforsøk vist å ha østrogenlignende virkning. Urten kan motvirke uønskede effekter av avføringsmidler.
URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER
Brukes innvortes ved forstoppelse, magesår, sår på tolvfingertarmen og ulike former for fordøyelsesbesvær som magekatarr, kvalme, oppkast, syreoverskudd, halsbrann og kolikk. Dessuten ved betennelser i de øvre luftveiene, hoste, heshet, bronkitt, sår hals, influensa, astma, allergiske plager, tuberkulose, autoimmune sykdommer, gikt, revmatisme, artritt, leddbetennelser, kronisk hepatitt, skrumplever, betente øyne, hornhinnebetennelse, kronisk tretthetssyndrom, Addisons sykdom (svikt i binyrebarkens hormonproduksjon), og som etterbehandling etter steroid-terapi. Brukes utvortes mot eksem, herpes og helvetesild.
ADVARSLER / BIVIRKNINGER / KONTRAINDIKASJONER
Må ikke gis til personer med ... alvorlig nyreinsuffisiens.
Inntak av store mengder lakris over lengre kan forstyrre natrium / kalium-balansen og gi væskeansamlinger i kroppen (ødemer), for høyt blodtrykk, hodepine, svimmelhet og hjerteproblemer. ... Uten under oppsyn av kvalifisert helsepersonell må man ikke bruke lakrisrot terapeutisk i mer enn 4-6 uker.
Ja, det var vel en mirakelplante. Men med de ødemene jeg allerede har, er det vel ikke noe for meg. Eller så er det slik: "Alt med måte..." ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
har jeg et problemmed binyrebarken min tro?
Av Lissa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 08-10-06, 15:00

Svar med sitat

Bokmerker