Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
06-05-06, 00:32 #11
Uff, Yvette, har dessverre ingen link
Orker ikke så mye googling eller rote rundt på nettet. Men her inne har jeg jo blitt hyper-aktiv da....
Men når det gjelder overgangsalder, så er det vel i første rekke hetetokter som er kjent. Noen får jo enorme hetetokter.
Ellers (så vidt jeg vet), ligger temperaturreguleringssenteret i/ved hypothalamus som igjen ligger tett ved hypofysen. Disse stedene produserer jo ulike hormoner, så min egen teori da, er at dette stakkars temperaturreguleringssenteret ligger midt i krigssonen - spesielt når hormonene ikke "fungerer" som de skal. Overproduksjon/underproduksjon - det må jo bli en kamp ut av det???
Og hvorfor har ME-syke "ødelagt termostat"? Er det de ME-syke som har stoffskifteproblemer som også har store problemer med temperaturen? Oi, jeg har nok mange flere spørsmål enn svar....
Kan dessverre ikke så mye om overgangsalder. Men østrogen kan virke fint for en del, hører jeg. Da kan det kanskje avhjelpe temperaturforstyrrelser som skyldes dette. Mine plager ved denne autoimmune sykdommen ble borte ved denne typen behandling (så vidt jeg vet da - har jo så mange rare symptomer jeg).
Men etter at jeg har meldt meg inn i disse forumene, så leste jeg noe merkelig et sted - eller dvs hvis dette er sant, så er det merkelige det at ikke legen har visst noe om dette heller: Østrogenprodukter skulle senke opptaket av Levaxinen. Jaha, og jeg som har så mange hypo-symptomer tross årelang medisinering med Thyroxin.
Uff, sorry, skriver så mye når jeg først setter igang.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Arbeidskapasitet og behov for 50 % uføre
Av tidy i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 04-11-07, 13:00 -
Lavt stoffskifte og livs og uføre forsikring?
Av Pusen i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 18Siste melding: 01-06-06, 21:34

Svar med sitat
Bokmerker