Hei
Ønsker veldig gjerne råd fra dere.
Kort resymè :
Thyreoiditt med påfølgende høyt stoffskifte fra september 2014 til desember 2014, I desember gikk jeg til lavt stoffskifte. Jeg startet med Levaxin, men jeg blir ikke bra Jeg har mye smerter i armer og albu, kjennes som nerver er i klem i skulder og håndledd, blir nummen. Jeg føles hoven og hard ut, kan det være myksødem? Når jeg bruker armene til helt enkle ting, som å føne hår, sette i oppvaskmaskin, så føler jeg meg syk og jeg blir hardere og tykkere i armene. Jeg har smerter i ankler og fotblad. Jeg har åndenød, spesielt ved økning av puls når jeg går i oppoverbakke eller trapper. Jeg fikk gradvis høyt BT og ble satt på Selozok. Jeg har alltid vært sprek og slank og lavt BT. Har lagt på meg 15 kg de siste 10 mnd. Jeg var til Endokrinolog i mai og han sa at prøvene mine var fine, men satte meg på Liothyronin. Da jeg spurte om biologisk medisin fikk jeg til svar: det er kun alternative leger sørpå som ekspermiterer med den!!! Jeg ble veldig dårlig av Liothyronin etter ca 1 uke, akkurat som ved oppstart av Levaxin. Måtte gå ned på dose for så å øke forsiktig.

Blodprøver 17/3-15 (står da på Levaxin 75 mcg x 5 og 50 mcg x 2 i uka)

TSH 0,7 (0,3-4,5)
FT4 17 (10-22)
ikke målt FT3

Blodprøver 21/5-15 (står på Levaxin 75 mcg x 5 og 50 mcg x 2 i uka, Liothyronin 5 mcg x 2 pr dag noen dager x3 pr dager)

TSH 0,3 (0,3-4,5)
FT4 19 (10-22)
FT3 5 (3,5-7)

Er jeg for lav ennå? Eller er det noen som vet hvorfor jeg ikke er bra? Ønsker gjerne svar fra dere Fastlegen forstår ikke hvorfor jeg er så elendig ennå
Hilsen Martine.