Hej Opp10mist

Sitat Opprinnelig skrevet av Opp10mist Vis post
Jeg velger nå å prøve å være optimistisk. Tror jeg klarer å jobbe 100% nå. Jeg får se om jeg klarer det frem til sommeren. Tror jeg ligger for på lavt på levaxin 25 mcg. (Har tatt litt ekstra på krevende dager). ft4=15 tsh=1,5. Jeg tenker at fastlegen vil være med på å la meg dosere til jeg er fornøyd.
Der er heller ikke andet for, end at være optimistisk. Optimismen er jo et fænomen der "regulerer" sig selv i takt med fremgang, trivsel, eller tilbagegang. Det der betyder aller mest nu er, at du ikke "nøjes" eller slapper af før du opnår enighed med din læge om, at du holder selv øje med at dosere dig lidt op og ned, afhængig af graden af trivsel og årstider.

Vær også opmærksom på, at 25 mcg er en meget lav dose, der sædvanligvis ikke fungerer over længere tid. Hvis du begynder opleve at din trivsel igen bliver ringere, skal du ikke fortvivle: det er "bare" dit eget, "rest-stofskifte" som bliver undertrykt af for lidt Levaxin, og det løses med at øge dosen med 25 mcg ad gangen, med 7-14 dages mellemrum, indtil du opnår en mærkbar trivsel, der føles stabil. Den rette slutdose ligger et sted mellem 1,6 mcg/kg og 2 mcg/kg for en voksen person.

Det er også nyttigt at være opmærksom på, at så snart overgangsalderen begynder, selv svagt, er Levaxin ikke længere tilstrækkelig for de fleste kvinder. Hvis max ½ års forsøg på at tilpasse dosen alligevel ikke fungerer, da er tiden inde til hensynsløst at tilkæmpe sig behandling med Erfa eller Armour i stedet for Levaxin. Erfa og Armour er de eneste lægemidler der kan modstå det hormon-kaos, som overgangsalderen byder de fleste på.

Sitat Opprinnelig skrevet av Opp10mist Vis post
Det vil være hyggelig om noen har tilbakemeldinger til meg.
Tillykke med fremgangen. Tilbagemeldinger kan det blive lidt småt med fordi der ikke mere er så mange yngre mennesker til "afløsning" af os, veteraner... som bliver færre og færre. Ikke fordi vi dør som fluer, men tværtimod - mest fordi der er så mange her, der har fået det så meget bedre, at de er i fuld gang med at indhente deres, ellers før mistede liv, ude i den virkelige verden.

Til gengæld er der mange udenfor forummet, der læser her ofte eller hver dag, og lærer af alt som andre har skrevet gennem årene, og får god hjælp og tips til, hvordan de selv kan tilkæmpe dem en bedre behandling, ved at følge de mange gode eksempler herfra. Det gælder også det du har skrevet, og forhåbentlig har lyst til at blive ved med at opdatere din tråd med nyheder, til læring for alle som læser her. Så tusind tak for dit indlæg, og rigtig god bedring. Vi snakkes...