Viser søkeresultater 1 til 10 av 107
Threaded View
-
03-03-14, 21:31 #26
Sv: Tilbake på antistoffsporet
Jeg mener (seriøst) at du sagtens kan suspendere videre overvejelser, indtil du får målt jod i døgnurin. Og hvis resultatet viser mindre end 8 (tror jeg helt bestemt, at det bliver mindre end 8 hos dig) - da har du jodmangel, og dermed en stor chance at blive sygdommen helt kvit i løbet af op til 2 år fra påbegyndelsen af jod-tilskud. Graden af jodmangel kan bedømmes alt efter hvor imellem 0,8 og 8 dit jod-tal befinder sig. Jo tættere på 0,8 jo værre jodmangel. Jo tættere på 8 - jo mildere jodmangel. Jo højere jod-tal, jo bedre. Jod-tallet 8 som resultat af døgnurinprøven svarer til et dagligt indtag af jod på ca. 1200 mcg., hvilket selveste WHO eller Rikshospitalet anser for en tryg mængde.
Problemet med tolkning af jod i døgnurin er at iflg. skolemedicinen er 0,8 et helt fint resultat, men i virkeligheden skal man helt op på (og gerne lidt over) 8, før ens helbred ikke behøver bekymre sig om jod mere.
Overordnet set, behøver folk med jodmangel ikke bekymre sig om fraværet af TPO-antistoffer, fordi de fleste af dem skal nok få dem før eller siden... For tiden læser jeg en artikel fra HMS om vævsforandringer i skjoldbruskkirtlen som følge af jodmangel, hvor jeg bl.a. læser at allerede ganske få dage efter at kroppens jod-status er tippet ned, over grænsen mellem ikke-mangel og mangel - spores tydelige "fysiske" forandringer skjoldbruskkirtlens vævsstrukturer, hvor bl.a. enzymet Thyroid Peroxidase hører hjemme.
Jeg er ikke færdig med at læse, men noget tyder på, at man ikke kan udelukke en gemen jodmangel som medvirkende årsag til at immunsystemet starter oprydningen af det, som det ikke længere genkender som kroppens eget, efter at jodmangel af forandret de "tegn" som immunsystemet ellers bruger til at skelne mellem "egen" og "fremmed".
Jeg håber at du vil overveje "jod-sporet" først, fordi i givet fald - såfremt det viser sig at det er det rette spor - vil alle andre overvejelser, gudskelov blive overflødige. Det er en god chance at tage, synes jeg.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
"Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?
Av iCat i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 07-07-12, 23:02 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 13-04-10, 23:37 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
Av Joohoo i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 07-05-09, 13:38 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker