Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
Jeg har læst rigtig meget om NAC, og jeg vil rigtig gerne i gang med at tage det. Jeg har indkøbt et par bøtter fra Jarrow Formulars 600 mg.

Nu har jeg forsøgt to gange - de skal tages på tom mave med juice. Jeg er kun nået til at forsøge med en tablet. Når jeg gør det, får jeg reaktion a la alt for meget mavesyre.

Som jeg kan læse, skulle evt. reaktioner komme fra tarmene.

Er der en af jer, der har en ide om, hvorfor jeg oplever dette? Jeg har selv tænkt på om, det kan være hjælpestofferne.

Ødelægger jeg fuldstændig virkningen, hvis jeg tager dem sammen med mad?
Hej Tina Jeg har lige opdateret tråden om NAC... Uanset om man anvender almindelig NAC eller NAC med "sustain release", behøver man ikke tage den på tom mave.

Du skal blot sørge for, at det du har spist lige inden du tager NAC, indeholder færrest muligt proteiner. Det gælder tilskud af alle aminosyrer, at de ikke skal tages tæt på, eller i forbindelse med et proteinholdigt måltid mad, eller med proteinholdige drikke som mælk o.l.

Og man behøver heller ikke tage NAC med frugtjuice.

Jeg selv kan dårlig tåle nogen form for frugtjuice, for uanset hypo-fremkaldt (nu kun tendens til, heldigvis) mavesyremangel, giver juice mig altid "sur mave" alligevel, hvorimod f.eks. æblecider eller askorbinsyre opløst i vand, giver mig ingen problemer. Heller ikke citroner, som jeg (med velbehag) spiser skrællet på appelsin-manér, giver mig "sur mave", så måske kunne du eksperimentere med andre drikke, at tage dine kosttilskud med?